הזמנה להתנדב
הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאןהזמנה לתרום
הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך


ספרני הספריות, המתנדבים ביבנה, פועלים עכשיו קצת אחרת, ומעניקים שיגרת חרום חשובה בתחומם - מספרים: יוסי רוזנמן ואיריס אייזנברג
"ההבנה שפעילות יזומה מהווה תרומה גדולה לתלמיד וסיפוק רב למתנדב, משחררת במקצת את הלחץ והמועקה שתוקפים את כולנו בעת הזו, ויוצרת אפשרות של ניהול שיגרה במתכונת חירום", אומר יוסי רוזנמן". בתי הספר חזרו לפעילות חלקית עם התלמידים, אשר מחויבים להימצא בסביבת האזור המוגן ולכן הם אינם מורשים בשלב זה להגיע לספריה.
בביה"ס "מעיין" שביבנה, יזמתי פעילות קלה ופשוטה עם השכבה הצעירה (כיתות א׳-ב׳), המאפשרת גם לילד וגם למתנדב להנות מחוויה נעימה ומאתגרת - היוזמה התקבלה בברכה על ידי מנהלת בית הספר.
אני מעמיד שולחן בכניסה שמחוץ לכיתה ובסמוך למרחב המוגן. על השולחן מניח ספרים שבחרתי מראש, כאלה שמתאימים לגילאים הצעירים. בכל פעם אני מוציא מהכיתה קבוצה קטנה של תלמידים. כולנו מתיישבים על הריצפה ואז אני מקריא להם סיפור. בגמר הפעילות - כל ילד בוחר ספר, ואני רושם ברישום ידני על פי טבלה שהכנתי מראש בה מופיע שם התלמיד, כיתה, שם הספר ותאריך ומבקש מכל תלמיד להחזיר את הספר בעוד שבוע באותו היום".
מספרת איריס אייזנברג: "בשלושת השבועות הראשונים למלחמה, כשהתלמידים לא הגיעו כלל לבית הספר, הפעלתי לכיתות א-ג שעת סיפור בזום בשלושה בתי ספר ביבנה, כשהילדים רואים את הדפים המוקראים על גבי מסך המחשב. בחרתי ספרים שיש בהם איורים יפים ומושכים את העין. לעיתים ספרים שלמים כמו למשל, "אריה הספרייה" ולעיתים פרק מתוך ספר, כמו "הדוד אריה". תוך כדי הקריאה גם עברתי עם הסמן של המחשב על המילים, כך שהילדים יוכלו לעקוב אחרי הכתוב.
כשהחלו לחזור לחלקי ימים ללימודים, נוצר קושי מסוים בעובדה שמערכת השעות בכיתות לא הייתה קבועה אלא נתונה לשנויים הרבים בהתאם למצב, אבל הספרניות התגברו על כך, "העיקר שהילדים יקראו". בדומה ליוסי, איריס הביאה ספרים להחלפה אל תוך הכיתות, כי הילדים לא מורשים להסתובב סתם כך בביה"ס בשל המצב.