הזמנה להתנדב
הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאןהזמנה לתרום
הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
מספורי אגן הים התיכון - מאת: ירמי לז'ה
במפגש האחרון שלנו, אנשי צוות התקשורת של "ידיד לחינוך", הראה לנו חברנו, זאביק, צילום של מפת העולם, שצוירה על רצפת רחבת המשחקים של אחד מבתי הספר. זאביק שחשב שמראה הציור מתעתע בו, צילם, והציג את הממצא בפני החברים. כאשר הבננו סוף סוף במה מדובר, נערך דיון בדבר הערך החינוכי של הציור. החלטתי לקחת את המקרה צעד נוסף, והצגתי גם אני את הצילום בחדר המורים בפני מורות ביה"ס בו אני מתנדב, ואכן, ההלם היה ממשי נוכח העיוות וחוסר הידע הבסיסי בגיאוגרפיה של צייר המפה.
"בוא נראה לילדים את המפה..." אמרה תהל, המורה לאמנות, וזיק שובב בעיניה.
חזרתי והצגתי שוב את המפה בפני תלמידי כיתה ו'. רובם לא הבינו מה לא בסדר במפה, למרות שרמזתי והצבעתי על אזור אגן הים התיכון. ואז קם החנון הכיתתי ואמר בקול אדיש: "גיברלטר...מיצר גיברלטר אמור להיות מיצר, ואיננו גדול ופתוח אל האוקיינוס האטלנטי כפי שצויר".
על התשובה הזו, ידידי, מגיע לך "פרס ביאליק", אמרתי לו.
ואני אוסיף, שזהו חלק מהתשובה. אכן מישהו צייר את אגן הים התיכון בצורה מעוותת לחלוטין, מיצר גיברלטר מרווח מאוד, אבל יותר מזה, המגף האיטלקי וסיציליה לא קיימים שם, וכמו כן האיים כרתים וקפריסין. איי יפן טבעו בים, הודו על מיליארד התושבים שלה גם כן נעלמה, וניו זילנד יצאה להפלגת תענוגות ממזרח אוסטרליה למערבה.
לסיכום אומר: שעות של הסברים גיאוגרפיים לא יתקנו את הנזק הוויזואלי שנחשף לעיני מאות תלמידים אשר רואים את המפה הזו יום יום.