הזמנה להתנדב
הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאןהזמנה לתרום
הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך


כל ההתחלות - כ 350 מתנדבים חדשים ב"ידיד לחינוך" - מאת: צביה טולדנו
באוויר מורגשת התרגשות, התלהבות, אולי גם חששות.
זה קורה בעיקר לתלמידים, אבל גם להורים, למורים וגם....כן כן, גם לנו המתנדבים.
השנה מצטרפים אלינו מתנדבים חדשים, שההתרגשות שלהם בשיאה. הם קבלו החלטה, שבעקבותיה קבלו הכשרה והכוונה, והם מצטרפים למשפחת "ידיד לחינוך".
אז בראש ובראשונה – ברוכים הבאים. קבלו את איחולינו להצלחה.
ועכשיו, בואו נכיר אותם. כמובן שאי אפשר היה לראיין את כולם, ולכן נציג כאן חמישה מהם.
כותב לנו אבנר מרגלית מגבעתיים: ההפתעה הראשונה, שחיכתה לי כשהגעתי מלא סקרנות למפגש ההדרכה למתנדבים חדשים, הייתה – הייתי גבר יחיד בין 18 נשים. למתעניינים, שרדתי בכבוד.
ההפתעה השנייה הייתה האופן המובנה, המקיף והבהיר בו הוצגו הדברים – רמה שאינה נופלת ואף עולה על רבות מההדרכות בהן השתתפתי בארגונים עסקיים.
הצגת המבנה הארגוני, כולל כל קשרי הגומלין בין המתנדבים ומערכת החינוך המסועפת, מייד נתנה הקשר ואוריינטציה לכל הפעילות.
ההדרכה המקפת על איך הדברים נראים בשטח, כמו כיצד לפעול, ממה להיזהר, ושפע של "טיפים" מעשיים מתוך ניסיון רב שנים הייתה חשובה. הייתה גם התייחסות לשאלות של טירונים כמונו במגוון נושאים בהם אנו עשויים להיתקל, (חלקם לא טריוויאליים כלל) כמו, כיצד לפעול מול קטטה בין ילדים.
ההרצאה המסכמת פתחה בפנינו עולמות לא מוכרים על אופני הקליטה וההפנמה של מידע אצל ילדים יוצאי דופן ודרכים לטיפול במגוון הזה. התרשמנו עמוקות וטוב שלא חשבנו לרגע שרכשנו מומחיות של ממש בנושא מורכב זה.
שרה לוי מבת-ים: "במשך 23 שנים הייתי עוזרת אישית במשרד גדול של עורכי דין. עם פרישתי לגימלאות היה ברור לי שאפנה להתנדבות. היות ובאתי מתחום החקיקה,
גמלה בליבי ההחלטה לעזור לאנשים מהאוכלוסיה המבוגרת למצות את זכויותיהם במוסד
לביטוח לאומי, אבל התאכזבתי קשות. מענה, תמיכה או עזרה בפתרון הבעיות שצצו, נתקלו בהרבה מאד מכשולים בדרך. בעקבות התסכול חיפשתי כיוון אחר.
דרך מודעה בעיתון הגעתי ל"ידיד לחינוך". כבר בשיחת הטלפון הראשונה הרגשתי את האמפטיה ואת הרצון לעזור. התקבלתי בברכה ונרשמתי להשתלמות שהכינה אותי למפגש עם התלמידים. ההשתלמות הייתה מעניינת וחשובה.
אני מחכה בכיליון עיניים לפגוש תלמידים ולעזור להם, יש בי את הרצון והיכולת."
מלכי סטורסקי מרמת-גן מספרת שהגיעה ל"ידיד לחינוך" אחרי הרבה שנות הוראה והדרכת מורים במערכת החינוך. עם פרישתה, המשיכה להרצות באופן עצמאי בהדרכת מורים - בהכרת משרד החינוך.
"אגב", היא אומרת, "יש מאגר גדול של מורים גימלאים שממשיכים להרצות בנושאים שונים".
לשאלתי, האם אחרי כל כך הרבה שנים במערכת החינוך, לא הרגישה צורך להתרענן ולא הרגישה שחיקה, היא עונה: "אני יודעת בוודאות שזה המקצוע המתאים לי ביותר. אף פעם לא הרגשתי שובע. המילה שחיקה אינה מוכרת לי. אני לא רוצה שכל הידע והניסיון שצברתי, יישאר אצלי. אני נרגשת להתחיל בהתנדבות, כאילו זו שנתי הראשונה. יש לי רצון לתת הדרכה לתלמידים ולמורים בביה"ס בו אתנדב.
במשך שנים עבדתי עם תלמידים בעלי קשיים, ברצוני לתת לתלמידים ולמורים התנסות עם אסטרטגיות למידה בצורה פעילה".
ריקי יהלום מבת-ים מגיעה מתחום החינוך המיוחד. במשך שנים רבות עבדה במרכז תעסוקה עם מתבגרים שהיו בעברם תלמידים בחינוך המיוחד – בעלי צרכים מיוחדים ואוטיסטים.
"דרך משחק ברידג' עם חברות נחשפתי לעמותת "ידיד לחינוך". אהבתי מאוד את היוזמה לתת לנו, המתנדבים החדשים, מידע והדרכה. קבלנו גם טיפים, איך לעזור לתלמידים מתקשים. יש לי צפייה גדולה, אני רוצה להצליח ומרגישה שיש לי את היכולות לעזור. מרגש אותי להיכנס לביה"ס, לשמוע צחוק והמולת ילדים – אני מאוד אוהבת ילדים".
אורנה דוד מגבעתיים: "לאחרונה החלטתי להתנדב במסגרת בה אני כה מאמינה - חינוך והדרכה, עזרה לתלמידים לממש את יכולותיהם. כך הגעתי ל ״ידיד לחינוך״.
כיאה לגוף המכבד עצמו, נערכה הדרכה לקבוצת מתנדבים חדשים מגבעתיים ורמת גן. קיבלנו חוברת מקצועית, המאגדת את הנושאים החשובים במסגרת התנדבותנו. שמענו הרצאות מרתקות של מרכזות ומדריכות בתחום, שכללו התייחסות למהותה של למידה דיפרנציאלית - תחום חשוב כל כך להבנה וליכולת לאפשר לכל תלמיד להתפתח על פי דרכו.
זכיתי גם להכיר נשים יקרות וגבר אחד, שאינם באים מתחום החינוך, אך מבינים חשיבותו ומעוניינים לתת ולתרום, כל אחד מניסיונו, ויכולות ההכלה וההדרכה שלו לילדינו- עתידנו.
אני תקווה שנצליח במשימתנו, נתרום וניתרם".