הזמנה להתנדב
הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאןהזמנה לתרום
הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
שיתופי הפעולה של "ידיד לחינוך" בפתח תקוה עם מרכז פסג"ה בעיר הם דוגמא ליזמות פורייה עם המתנדבים - מאת: אסתר אבני
שיתוף הפעולה בין "ידיד לחינוך" בפתח תקוה למרכז פסג"ה קיים לאורך שנים. תנופה משמעותית חלה בשנת2017 בשעה שעזרא מגד הרכז העירוני חיפש בית לפעילויות המשותפות למתנדבים. עזרא התקבל על ידי הנהלת הפסג"ה בסבר פנים יפות ובלב חפץ, תוך נכונות לפעול יחד למען טיפוח יכולות המתנדבים ופיתוח הכישורים שלהם בהתנדבותם במערכת החינוך בעיר.
בשנת 2019 הושקה התוכנית "למידה בכל גיל " וכך יכלו המתנדבים להתוודע לעשיה המגוונת בפסג"ה ולהצטרף לקורסים שמתקיימים במרכז. בתקופה זו החליטה הנהלת הפסג"ה לפתח את הפעילות עם המתנדבים על ידי מינוי בעלת תפקיד לנושא שהיא סגנית המנהלת גב' רונית כהן.
בתקופת הקורונה, בעקבות הקשר הקבוע והרציף שהיה עם עזרא הרכז, הועלה לדיון במרכז הצורך לתת מענה לצרכים ולקשיים שצצו אצל המתנדבים - הבדידות האישית, חוסר היכולת לשמור על רצף של קשר למי מהמתנדבים שלא הצליחו להמשיך ולהתנדב, והפערים הטכנולוגיים שהתעצמו. בפסג"ה היו ערים לצרכים שעלו מהשטח והרכיבו תכנית בהתאם למשוב שהם קיבלו מהשאלונים שהופצו. בעקבות כך יזמו בשיתוף פעולה את המיזם "הידיד שלי לחינוך" שהוא "מיזם התנדבותי הפוך". עזרא ורונית כהן, סגנית מנהלת הפסג"ה, שלחו לבתי הספר, בהם היו מתנדבים, בקשה לעודד תלמידים להתקשר בטלפון אל מתנדבים שהרגישו בודדים. חלק מבתי הספר נענו לאתגר והתענינו במתנדבים - דבר שגרם לקורת רוח רבה בקרב המתנדבים שהרגישו בודדים. אחד המתנדבים הגיב במילים חמות על היוזמה: "נחמד היה לי שתלמיד התקשר הבוקר לשאול בשלומי... זה מה שנקרא : כשנותנים, מקבלים בחזרה".
יוזמה נוספת הייתה קיום מפגש בזום עם מתנדבים ניצולי שואה ודור שני לשואה ביום הזכרון לשואה ולגבורה. במפגש זה עודדו את המתנדבים לספר על תקופה זו בחייהם או בחיי בני משפחותיהם. היוזמה זכתה להדים רבים וחיוביים על שהעלתה על נס את הצד המשפחתי – אישי של המתנדבים . לדוגמא, דברים שכתב מתנדב אחרי הטקס: "היה מפגש מאוד מרגש ומכובד... אין ספק שהשקיעו בו מחשבה עמוקה ועבודה רבה".
בעקבות צורך נוסף שעלה מהשטח, יזמו במרכז מפגש הדרכה במרכז עצמו למתנדבים שהתגלה אצלם קושי להתקשר בזום. במרכז היקצו חדר מחשבים למתנדבים, שבעזרת הדרכה התאמנו בהפעלת המחשב בתוכנת הזום. ההצלחה הייתה רבה, ואחד המתנדבים הגדיר זאת כך: "המפגש היה ממש הצלחה. היה לי מחסום פסיכולוגי... זו הייתה הפעם הראשונה... והתברר לי שזה לא כל- כך מסובך... ".
לאחרונה, ובעקבות מיפוי צרכים שעלו מהשטח, נבתנה תכנית הכשרה בנושאים: לקויות למידה, הפרעות קשב, בעיות חברתיות רגשיות. זו סדרה בת שלושה מפגשים, המועברת על ידי מדריכת החינוך המיוחד בפסג"ה, מעיין נוימן.
כעת פועל בפסג"ה צוות של מדריכות: רבקה פוקס, טלי חזקי, מעיין נוימן ורונית כהן שמתכנן ובונה את המשך שיתוף הפעולה הפדגוגי עם המתנדבים.
לסיכום, ניתן להגדיר את מרכז הפסג"ה של העיר פתח תקוה כבית שפתוח לענות על הצרכים הן האישיים והן הפדגוגיים של המתנדבים על ידי הצוות המגוון וההנהלה כאחד. הבית הוא ייחודי ואין תקדים לפעילות שלו בין מרכזי הפסג"ה האחרים בארץ.
צוות מרכז הפסג"ה מוקיר ושמח על ההזדמנות שניתנו לו לקיים בעצמו את מעשה הנתינה.