הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

הכירו את ענת פוקסנבויים, מנהלת אזור השפלה – גומא, מאת: דורון סוסליק

הכול התחיל כאשר עיניה ריצדו על פני מודעות "דרושים". לפתע, התעכבה, מסוקרנת, על מודעה של 'ידיד לחינוך': "אנו מחפשים", נאמר במודעה, "מועמדים/ות בעלי יכולת תקשורתית בין-אישית גבוהה, יכולת מוכחת במגוון נושאים, קשר עם אוכלוסיות עבודה בצוות, וניהול המבוסס על יחסי אמון ושותפות". עוד נאמר במודעה: "המועמד/ת צריכים להיות יצירתיים, בעלי-יוזמה, יכולת-ביצוע והיכרות מעמיקה עם עולם ההדרכה ובמיוחד עם הגיל השלישי והפעילות בקהילה".

עם ניסיון קודם של מנחה מקצועית של רכזות הדרכה בכפרי-נוער ופנימיות של המינהל לחינוך התיישבותי, וגם שליחת-חינוך של הסוכנות היהודית בוונקובר, קנדה, הסתערה ענת על האתגר שהציבה העמותה.

כיום, במסגרת תפקידה כמנהלת אזור השפלה (גומא), עומדת ענת בקשרי עבודה עם 11 רכזות ורכז אחד, המרכזים כ – 800 מתנדבים, אשר פועלים ב – 143 בתי-ספר ו – 12 רשויות.

בעבודתה, מונעת ענת מתוך אהבה והקשבה לאנשים, ופועלת על מנת למצוא פתרונות לבעיות ייחודיות שצצות ועולות. היא מאמינה בחשיבות ההתאמה בין רצונותיו ויכולותיו של המתנדב, מחד, לבין אישיותו של הילד וצרכיו, מאידך.
"המתנדב צריך להכיר את הילד על עוצמותיו וחולשותיו, ובכך, להניח את המסד להתפתחות יחסי אמון, ולעיתים, גם ידידות או חברות". הן המתנדב והן הילד צריכים להאמין ביכולותיהם", היא אומרת. "המתנדב מוצא סיפוק בתרומתו, התלמיד נתרם, מתפתח ומתקדם".
בעבודתה עם רכזות האזור ענת מאמינה ביצירת תנאים מיטיבים לעבודה עבור הרכזות, הן ברמה האופרטיבית והן ברמה הבינאישית והגיבוש הקבוצתי. "הרכזות הן עמוד השדרה של הארגון, בלעדיהן שום דבר לא יכול לקרות. הן המוציאות לפועל של כל הרעיונות והתוכניות. המסירות שלהן לתפקיד התובעני מותירה אותי לא פעם משתאה ומלאת הערכה. התפקיד החשוב אותו הן מבצעות בהתנדבות באופן מקצועי, כלל אינו מובן מאליו בעיניי".

ואומנם, ענת, מכנסת את צוות הרכזות כ-4 פעמים בשנה: הפורום דן בלמידה, בהטמעת החזון של 'ידיד לחינוך' ובחיזוק הקשר החברתי והאישי.

מלחמת "חרבות ברזל" הכתיבה אופי וקצב פעילות שונים מהרגיל. "הילד היה צריך להאמין", אומרת ענת, "כי אפילו בזמנים מיוחדים של סגר, אזעקות וריצה לחדרים האטומים, הגורמים לשיבושי הלימודים הסדירים - המתנדב המבוגר ובעל-הניסיון יכול לסייע בשיחת עידוד, בעזרה בהכנת השיעורים ובהגברת המוטיבציה".

לסיום שיחתנו הטובה, מבקשת ענת לומר כמה מילים על הקשר בין "ידיד לחינוך" לאחדות מן הרשויות המקומיות.
"מערכות החינוך הממשלתיות והמוניציפליות, זקוקות מאוד לפעילות של מתנדבי "ידיד לחינוך" ותומכי הפעילות. אנחנו באים לרשויות ומציעים שיתוף פעולה ושותפות, ומצפים כי הרשויות תיענינה וגם תשתתפנה במימון עלות הפעילות שלנו. ההשתתפות הכספית של הרשויות חשובה מאין כמוה. זהו כורח בעבודת המתנדבים, בתרומתם ובמיקומם במערך הפועל והמסייע.
אני מקווה שהרשויות המקומיות אכן תשתתפנה בצורה משמעותית יותר בפעילות העמותה.
כולנו נצא נשכרים מכך".