הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

חנה רבי, רכזת המתנדבים בהרצליה, מדברת על השילוב בין בקשות בית הספר לבקשות המתנדב

"מה שמרחיב את הייחודיות שלנו, היא השאלה שאנו מפנים אל הנהלת בית הספר: 'מה אתם צריכים? במה נוכל לעזור?'" והפניות מגיעות

בפגישות עם מתנדבים חדשים, אנו מציגים בפניהם את האופן בו יוכלו לתרום לבית הספר. במקביל, כשאנחנו נפגשים עם הנהלות בתי הספר, אנחנו מציגים בפניהם את האופן בו המתנדבים יכולים להיות פעילים אצלם. המנעד רחב, וזהו אחד הדברים המייחדים את "ידיד לחינוך", אך יש גם תוספת "קטנה-גדולה", שמרחיבה את הייחודיות שלנו, והיא השאלה שאנו מפנים אל הנהלת בית הספר: "מה אתם צריכים? במה נוכל לעזור?". זו שאלה 'מזמינה', שנותנת לצוות בית הספר תחושה נוחה לבחון - אם יוכלו למצוא אצלנו מענה לצורך קיים באותה נקודת זמן, או לשאיפה כלשהי של אנשי החינוך - שמטרתה להעשיר את התכנים שהתלמידים מקבלים. לנו, זה מאפשר לתת ערך מוסף לצרכן, שבמקרה זה הוא בית הספר על תלמידיו.

את המענה יכול הרכז לאתר במערכת המידע ולפנות למתנדב רלבנטי, או להוציא קול-קורא למתנדביו, או לפנות לגורם חיצוני שבו יש סיכוי למצוא מתנדב בעל מאפיינים שנותנים מענה לצורך. הדוגמאות מופיעות בהמשך.

בדרך כלל איתרנו בית ספר עבור מתנדב בעל מיומנות ייחודית – בית ספר שישמח לצרוך אותה עבור תלמידיו. וכשמתנדב ביקש להקים חוג כלשהו, מצאנו בית ספר שרוצה בזה.

בחודשים האחרונים, כשמיפיתי צרכים ובקשות של בתי ספר, נתקלתי בין שאר הבקשות ברצון לקיים חוג שחמט. פניתי אל עידן לביא העומד בראש מועדון השחמט בהרצליה, סיפרתי לו על העמותה וביקשתי שינסה לאתר בין הפעילים במועדון, גמלאי שמוכן להקים קורס שחמט. מרון אורי, שהיה בצעירותו אלוף השחמט בארץ, נקלט כמתנדב בעמותה. ביררתי מה צריך כדי להפעיל חוג שכזה ופניתי שוב אל עידן כדי לברר, היכן קונים ומהן העלויות. התשובה הייתה שביה"ס יקבל מהמועדון את כל הציוד הנדרש.

אחד הצרכים שעלו מצדו של בי"ס מסויים הוא עזרה לתלמידים שלומדים שפה זרה. וכך, מתנדב דובר שפה זרה, צוות לתלמיד הלומד את אותה השפה, כדי לתמוך בו ולחזק את יכולותיו להשתמש בה. מתנדב דובר צרפתית צוות לתלמיד הלומד צרפתית.

ועוד בקשו גם עזרה שפתית לטובת ילדי דיפלומטים ועולים חדשים. אותו המתנדב, הדובר צרפתית, התבקש לסייע לתלמיד שצרפתית היא שפת אמו ולעזור לו להשתמש בשפה העברית; המשמעות, כמובן היא, שאותו מתנדב צריך לשלוט היטב גם בשפה העברית. העזרה המבוקשת היא לאו דווקא לטובת החומר הנלמד. הוא יכול להסתובב עם התלמיד בחצר ביה"ס ולשוחח אתו על מה שקורה מסביב. שיפור העברית יוביל לשיפור בהצלחת התלמיד בלימודים.

לאחרונה, הציגו בתי ספר צורך במתנדבים דוברי הונגרית, רוסית, צרפתית, ספרדית - כל אלה דווקא כדי לדבר עברית עם תלמידים ששפות זרות אלה הן שפת האם שלהם.

פניה נוספת מצד בתי ספר היא למתנדבים בתחום האמנות לטובת תלמידים, שלא יכולים לעסוק בשעות הלימודים רק במקצועות הליבה, והפוגה מעשירה תיטיב עימם.

ב"ידיד לחינוך" עושים מאמץ לתת מענה לצורך.