הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

"ידיד לחינוך" ועיריית גבעתיים – קשרים בין ידידים,
מאת: יונינה פוקס, רכזת המתנדבים בגבעתיים

 "היי, איך התחילה השנה? את צריכה עזרה?" זה המייל שקבלתי לפני מספר שבועות. לא היה זה מייל מבן משפחה אלא ממנהל מחלקת החינוך בעיריית גבעתיים. מייל זה מאפיין את מערכת היחסים ביני, רכזת "ידיד לחינוך" בעיר ובין ראשי המחלקות השונות בעירייה. מערכת יחסים שניתן להגדיר אותה כ"שותפות". שותפות היא אמנם מושג משפטי : "חבירה לשם ניהול עסק למטרת הפקת רווחים", אבל נראה לי שכאן ניתן להשתמש במושג זה, כדי להגדיר חבירה לשם השגת מטרות משותפות ומתוך אינטרס משותף - אם מדובר בקידום רגשי ולמודי של תלמידים, או במסגרת שתאפשר לבני הגיל השלישי להמשיך ולהיות פעילים ומועילים.

כשקבלתי על עצמי את תפקיד הרכזת של גבעתיים לפני 8 שנים, הקשר של "ידיד לחינוך" היה עם רכזת המתנדבים בעיר בלבד, קשר שבא לידי ביטוי רק בהפניית מתנדבים שבקשו להצטרף לארגון. אבל מאחר והפעילות שלנו היא בתחום החינוך, אחת המטרות הראשונות שהצבתי לעצמי, הייתה ליצור שיתוף פעולה עם אגף החינוך בעיר על המחלקות השונות שבו, ובהמשך - עם אגפים נוספים בעירייה.

לשאלה, מה נדרש ליצירת שיתוף פעולה עם הרשות, נראה שהמרכיב הראשון והחיוני הוא אמון הדדי. האמון נבנה באמצעות תקשורת פתוחה, שיתוף בחשיבה ובתכנון, שקיפות והערכה מקצועית. התהליך התחיל בכך, שפניתי והצגתי את עצמי. ביקשתי בתחילה "גיבוי" והכרה. ביקשתי שקודם כל המערכת תכיר את הארגון ואת חשיבות העשייה של המתנדבים. סיפרתי סיפורי הצלחה. בהמשך, שיתפתי בהתלבטויות והעליתי צרכים.

שותפות כזו מובילה לכך שקבוצת מתנדבי "ידיד לחינוך" מזוהה בייחודיות שלה וזוכה להוקרה ולתמיכה כספית ראויה. רכזת הקבוצה מוזמנת לאירועים עירוניים בגבעתיים ומוזמנת להשתתף בפורומים הקשורים בהתנדבות. ועוד מתבטאת השותפות בכך, שהעירייה שותפה בפעילות לגיוס מתנדבים, וראש העירייה וראשי האגפים מגיעים לכינוסים.

 השותפות הובילה לכך שמתנדבים של "ידיד לחינוך", אשר עברו הכשרה, שולבו למשל בפרויקט "גישור" - ליווי תלמידים "מגשרים" בבתיה"ס, או שמתנדבים מעורבים ב"תנועת הזהב" - תלמידי תיכון וגימלאים השותפים לפעילות חברתית קבועה אחת לשבוע. כל זאת כמובן לצד היענות לצרכי המערכת בבתיה"ס כגון "גיוס" מתנדבים השולטים בשפת אם של תלמידים עולים חדשים, תלמידים שזקוקים למענה רגשי ייחודי , "הצלה" של תלמידים מתקשים, כדי שיוכלו להשיג תעודת בגרות ועוד. כשיש קושי - יודעים למי לפנות.