הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

אולי גם אתם רוצים ליזום מפגשי מועדון קריאה? מאת: אילנה סולומון

בהמשך לכתבה על החוג לפרסית שנערך במסגרת המיזם "ידיד לידיד", אני רוצה לספר הפעם על חוג אחר במסגרת המיזם והוא מועדון הקריאה.

יונה שרי היא המדריכה במועדון זה. יונה הייתה אשת היי טק, בוגרת החוג למתמטיקה ולמדעי המחשב, שחיבתה לספרים ניכרת מדבריה למרות עיסוקה המתמטי. כששאלתיה, על שום מה ולמה מצאה לנכון לרכז את מועדון הקריאה במסגרת "ידיד לחינוך", השיבה כשחיוכה ניבט מעיניה: "כשפורסמה הפנייה למתנדבים על המיזם של "ידיד לידיד", ראיתי בכך יצירתיות של הארגון החפץ לשמר את המתנדבים, שבעברם עבדו ולמדו. חשבתי על מועדון הקריאה כמקום, שהשותפים בו בונים יחדיו את המהות של הפעולות ודואגים שיהא מעניין ונעים לכולם".

יונה אמרה, ופעלה באופן נמרץ כדי להקים את מועדון הקריאה. כבר שישה חודשים בתקופת הקורונה, נפגשות כעשר משתתפות בזום אחת לשבועיים. בחלק מהמפגשים אנחנו דנות בנושאים המועלים על ידי בנות הקבוצה. למשל, אני הצעתי את הנושא: "אהבה" על היבטיה השונים. חלק מהמשתתפות הביאו קטעי סיפורת קצרים בנושא זה, אחרות הציגו שירים שכתבו או שירים שהולחנו על ידי מלחינים והיה דיון פורה ומעניין על תרומת האהבה לחיינו כבני אדם. הצעתי גם את נושא ה"תקווה". אסתי רביזדה כתבה מאמר פילוסופי בנושא, וזכתה לתשואות חן, ואני חיברתי שיר אותו קראתי באוזני החברות.

הנושא הקרוב בו נעסוק (אותו הציעה יונה) הינו: "הבחירה".

בחלק אחר של המפגשים אנחנו משוחחות על ספר שכולנו קראנו. לדברי יונה: "השאיפה שלי היא, שבכל מפגש תנחה את הקבוצה בעלת היוזמה לקריאת ספר מסוים. המשתתפת שהמליצה על ספר, תציג אותו ואת השאלות העולות מקריאתו. המשתתפות יוכלו לומר את דעותיהן, והמפגש יהא כר פורה לרעיונות הגנוזים ביצירה".

במפגש השני למשל, דנו בספר "בביתו במדבר" מאת מאיר שלו, אותו הציעה יונה שרי. משתתפות שנהנו מקריאת הספר ציינו את דרך הכתיבה המיוחדת של שלו ואת הצגת ההיסטוריה של ארץ ישראל.

הספר האחר אותו הציגה תמי וורסנו היה: "בעולם לא מתוקן". המשתתפות כולן אהבו את הספר. נושא אימוץ הילדים המתואר בו, תרם להתפתחות דיון מעמיק בין חברות הקבוצה. אחת הבנות סיפרה על תהליך האימוץ אותו עברה עם בתה, והיה מרתק לשמוע על האימוץ מנקודת מבטה כאם וכאדם. היא סיפרה שבניגוד להורים שביצירה, אשר בחרו להעלים מבנם את עובדת היותו מאומץ, היא ובעלה סיפרו לבתם בילדותה על דבר האימוץ וחשפו אותו בפני החברה. מדובר בדילמה מוסרית בפניה ניצב האדם, כשעליו לבחור בדרך הנראית הראויה בעיניו.

הספר הבא בו נעסוק יהא "המתיקות שבשכחה" אותו הצעתי לקריאה בשל עיסוקו המעניין במחלת השיטיון ובהתייחסות החברה כלפיה. לאחריו נעסוק בספר המרתק "פרויקט רוזי", העוסק בשינוי המהותי שחל באדם המתוכנת. חברת קבוצתנו, אסתי רביזדה הציעה למשתתפות לקרוא את הספר.

במהלך המפגשים אנשים מספרים על חייהם האישיים, על תהיותינו כבני אדם ועל רצונותינו הכמוסים. הקבוצה תומכת ברגישות ומכבדת כל פרט ומנסה להבין את דעותיו. אני מוצאת עצמי מצפה למפגשים הממלאים אותי בסיפורים מעניינים ובהכרת עולמות שונים מעולמי.