הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

מה אומרים בבתי הספר על השתלבות המתנדבים בימי הקורונה - עמנואל רונן ודיאנה שרי

הנה תשובותיהם של שניים מבתי הספר באשדוד ובפתח תקוה:

עמנואל: אני מתלבט יחד עם אורלי ביטון פינטו, רכזת המתנדבים בביה"ס "שקד" באשדוד, איך אפשר לבנות מודל כלשהו שיחזיר את המתנדבים למעגל שהיו בו  לפני היות הקורונה, ולאור המגבלות שכרגע לא מאפשרות למתנדבים להיפגש ישירות עם התלמידים. את יודעת, אני אומר, שאני מתנדב אצלכם ועובד מול כתה שלמה, אני מעוניין להמשיך בכך, מה עושים, יש לך רעיון איך אפשר לשלב?

אורלי: "למידה פיזית בתוך כתלי בית הספר היא רק באישור מאד ברור, לפיו נדע עם כמה ילדים יוכל כל מתנדב לעבוד. ברגע שנקבל הנחיה שאפשר יהיה להיפגש עם יותר מילד אחד או עם קבוצת ילדים, יוכלו המתנדבים להשתלב בקפסולות. כשמדובר בלמידה מרחוק, זה פחות בעייתי. אנחנו מתכננים בין ארבע לשש שעות לכל תלמיד, ופה המתנדבים יוכלו להשתלב ביתר קלות".

איך נוכל להשתלב כאן לדעתך? שאלתי.

"כשמורה מתכננת שעור מסויים בזום, היא יכולה לשתף אותך במתווה של השיעור עצמו, ואז אתה יכול להכין משימה ולהיות חלק מזה, בכך שאתה עוזר לה להפעיל את השיעור. אתה תהיה חלק ממנו. למשל, אם אני  מתכננת שעור גיאוגרפיה מרחוק, העוסק בארצות שונות, בוא אתה כמתנדב, תשתלב איתי. אתה יכול למשל להכין חידון על ארצות מסויימות או על ערי בירה, והשיעור יתחלק בינך לביני. כל אחד בחלק שלו. כמובן שחייב להיות שיתוף פעולה".

 בקשתי מאורלי להעלות את הנושא הזה. בפורום המתאים בביה"ס והיא הסכימה איתי, כשאמרה, שהמורות ידעו שהן יכולות לשלב את המתנדב בשיעור שלהן בלמידה מרחוק.

שאלתי אם מי שיפעיל את הזום זו המחנכת, "הרי אתם מיומנים בזה", והיא השיבה שאין בעייה.

 

דיאנה: אני משוחחת עם מלכי רבינוביץ מנהלת בית הספר "שמעוני" בפתח תקוה. מלכי מספרת, שהצוות עבד כל הקיץ להכשיר את בית הספר למעבר  להוראה מקוונת. היא ממשיכה בהתלהבות, להפליג בנפלאותיה של הטכנולוגיה שתתמוך בלמידה משמעותית, ותהפוך את התלמיד ללומד עצמאי, חקרן ושותף מלא לתהליך הלמידה באמצעות סרטונים, תכנים דגיטליים ואמצעים חדשים.

היות ובבית הספר הזה זוכים המתנדבים להוקרה רבה, שאלתי את  המנהל, אודות שילובם של המתנדבים במערך המתהווה של הוראה מרחוק. היא השיבה נחרצות, שבשלב הראשון המתנדבים יעברו להוראה באמצעות הטלפון. 

בעקבות השיחה עם מלכי, פניתי  לרכזת מתנדבים  מטעם בית הספר, שולי, מורה לאנגלית, איתה אני עובדת שנים. ערכנו יחד סעור מוחין בדבר הכשרת מתנדבים בהוראה בטלפון, באילו מקצועות ניתן יהיה לשלבם ובאיזה אופן. הוחלט שאחרי החגים, עם תום מיפוי התלמידים המתקשים, נקים  מטה פעולה בשילובו של משה, רכז המתנדבים בבית הספר מטעם "ידיד לחינוך. כל מתנדב יעבוד עם 3 - 4 תלמידים, וניצור מערך לווי שיתמוך במתנדבים בתהליך ההוראה בטלפון.