הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

ראיון עם איציק בן שחק - מנהל אגף הרווחה בגבעתיים

ארבע שנות פעילות לעמותת ידיד לחינוך בגבעתיים,ניפגשתי עם  מנהל אגף הרווחה מר איציק בן שחק, במטרה לשמוע על פעילות מחלקת הרווחה בעיר.
במבנה צנוע,דגם גבעתיים הכפרית, בחדר קטן וחמים, ישב לפני מנהל רגיש, מודע לכל הנעשה בשירותי הרווחה בעיר, מסייע, תומך ומוקיר את המתנדבים.
איציק, נמצא בקודקוד שירותי הרווחה בעיר. מידי פעם אני פוגשת אותו במפגשים החודשיים של "ידיד לחינוך". בגבעתים.
לא הייתי צריכה להציג את עצמי ולטרוח בהסברים על פעילויות ההתנדבות בעיר. כבר בתחילת הראיון התרשמתי, איציק יודע מה זה "ידיד לחינוך", הוא מוקיר את המתנדבים ומעריך את עבודתם.
"מה הקשר שלך לידיד לחינוך" שאלתי.
""ידיד לחינוך",  הוא פרויקט התנדבותי,אחד מיני רבים, המופעלים על ידי היחידה לשירותי ההתנדבות, והעבודה הקהילתית, באגף הרווחה בגבעתיים. אני תומך נלהב של כל פעילות המתבצעת על ידי  אזרחים למען עצמם".

מה אתה יודע על פעילות "ידיד לחינוך" בעיר?
""ידיד לחנוך" הוא הפרויקט ההתנדבותי הגדול בעירנו, הוא מקיף מספר רב של מתנדבים גימלאים, כמאה במספר, הפרוסים בכל בתיה"ס היסודיים. אם כי בתיה"ס בעיר שאינם קשורים למחלקת הרווחה ישירות, העובדה שמדובר בגימלאים, מיונם הראשוני, הפנייתם לרכזת "ידיד לחינוך" , הרצון להעניק להם בית עירוני חם, הם מ תפקידה של מחלקת הרווחה, ושל גב' קארין עמיאל הממונה על כל המתנדבים בעיר.
הצבתם בבתי הספר דורש שיתוף פעולה ומעורבות מלאה עם אגף החינוך ומי שעומד בראשו - מר מיקי קיסרי."

אתה מעורב אישית בפעילות "ידיד לחינוך"?
איציק  מעיד על עצמו ומשיב: "איני מעורב אישית, אך אני בהחלט מודע ומתעניין בכל מה שקורה בתחום ההתנדבות. אני מקבל מידע מקארין, שומע כללית על ההתנדבות הנהדרת של גמלאי העיר, ותומך בכל מה שאפשר, כולל באמצעות סיוע כספי.
קארין, מי שמבצעת את הקשר בפועל והאחראית על כל מתנדבי העיר, היא הפעילה והדומיננטית. אני שומר גם על קשר הדוק עם גב' איריס אברהם, סגנית ראש העיר, הממונה על תיק הרווחה בעיר."

אני מעיזה ושואלת, ובימים טרופים אלה, תקציב יש לך?
"יש לי תקציב שנתי לשרותי ההתנדבות בעיר באופן כללי. כאשר מדובר במספר כה גדול של מתנדבים, כמו מתנדבי "ידיד לחינוך",אני מאשר סיוע כספי לפעילויות אירגוניות, תוכניות וחברתיות:  אני עוזר כספית בארגון טיולים (לפעמים מזמין אוטובוס ומתקצב חלק מארוחת צהריים), מממן מרצה להעשרת המתנדבים ואף מציע את עצמי כמרצה בתחום הרווחה."

ומה דעתך האישית, על פעילות המתנדבים?
"כל מתנדב מגיע כדי לתת מעצמו, כדי לתרום, אך גם כדי לקבל. הדדיות בנתינה (לנותן ולמקבל) היא נקודת השיא בכל תהליך ההתנדבות. המתנדב מעניק מאישיותו, מהחום והאהבה שלו, מהידע, מניסיון החיים ומרגישותו, וזה מה שיוצר את החיבור בין המתנדב לבין סגל בית הספר, לבין התלמידים כיחידים או קבוצות התלמידים.  המתנדבים עוזרים בלימודים, מספרים על ענייני דיומא, תומכים, מלווים באהבה.  פעילותם אינה מסתכמת רק בעזרה המיידית, העכשווית.  לכל תהליך ההתנדבות יש השקעה גם לעתיד. הקשר שנוצר בין המתנדבים לתלמידים, הדוגמה האישית, הנתינה למען האחר, משמשים פוטנציאל ומודל להתנהגות דומה של התלמידים בהווה וגם לעתיד.ואז הוסיף,אספר לך משהו מניסיוני האישי ,"פעם הוזמנתי לביה"ס בו לומדת בתי. המורה ביקשה שאספר לילדים סיפור על חווייה אישית. סיפרתי להם על חבר שנפל במלחמה..., חשתי ב התרגשות התלמידים, באווירה המיוחדת ובקשב האוהד בכיתה.יותר מהערך הלימודי  הרגשתי  בערך הערכי שהיה לתרומתי".

ולסיכום אמר:"ידיד לחינוך" בעיני הוא אחד הפרויקטים המובילים בעיר. המתנדבים מרגישים שהם שווים, הם שמחים להיות מעורבים, וכי יש ביכולתם לתרום. אני יודע כי כל מה שנעשה עבור הדור הצעיר יתרום גם לאלה שיבואו אחריו".


ראיינה שושנה רשף, 27.4.13