הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

לא תמיד ולא בכל מקום מצליחים לגייס מתנדבים בערב חשיפה, אבל...

מפגש בדיור מוגן "שבעת הכוכבים" בהרצליה פיתוח

מאת: רעיה יעקב

אמש , נסענו שלושה מתנדבים מהרצליה – אתי, אילן ואנוכי למפגש עם גימלאים בביתם שבדיור המוגן - "שבעת הכוכבים" בהרצליה פיתוח.

מטרת המפגש – ניסיון לגייס מתנדבים בעלי כישורים ויכולות על מנת שיתנדבו בבית הספר "ברנדיס" (הקרוב למקום מגוריהם). ההתרגשות שלנו הייתה רבה. לא ידענו בדיוק מי יהיה קהל היעד. שכן, דבי – הממונה על החלק חברתי תרבותי – הסבירה לדיירי הבית כי תתקיים הרצאה מטעם "ידיד לחינוך", אבל בפועל – כוונתנו הייתה לערוך הסברה כזו שתביא לגיוס מתנדבים.

ואכן, לא טעינו, בזה אחר זה נכנסו לחדר – גימלאים "בוגרים" בלשון המעטה , מתנייעים בכסא גלגלים ומלווים ע"י פיליפינית. היה קשה לדעת, אם מתוך הקהל הזה אפשר יהיה לגייס מתנדבים.

מיד היה ברור לשלושתנו, שגם אם זה המצב, ולא נגייס – אף לא מתנדב אחד, אנו מתכוונים להשקיע את נשמתנו בהסברה מלווה בסרטונים , בקטעי שירה ובסיפורי חוויה מהעשייה עצמה מהשטח.

וכך היה. התקיים שיח בנושא. דיברנו על עבודת צוות, שיתוף פעולה, תרומה, ערך מוסף, יכולות וכישורים. הקרנתי גם ראיון עם מנכ"ל "ידיד לחינוך", נמרוד אקרמן , ששודר בזמנו בערוץ 10 ובו מדבר נמרוד על התנדבות במערכת החינוך בגיל המבוגר.

המחזה היה מיוחד. בחדר התקבצו כ – 35 גמלאים, גברים ונשים. שניים – עצמו עיניים, אחרים ביקשו לשוחח בקול רם יותר, אחדים שוחחו ביניהם ואחדים הישירו מבטם אליי, אל הסרטונים ואל מתנדבי העמותה – אילן ואתי.

אחד מהאנשים לחץ את ידי והציג את שמו – אלי. מסתבר שבעבר הלא רחוק הוא התנדב בבית ספר ביהוד. הוא הציג עצמו כדייר חדש שמתאקלם בדיור המוגן.

אלי הביע את רצונו להתגייס כמתנדב ב"ידיד לחינוך" וכיוון שכך, גיסתי אותו במהלך ההסברה כדי שישתף את השומעים בחווית ההתנדבות שהייתה לו, הפעם כבר בכובע של "ידיד לחינוך" . אלי עשה מאמץ לגייס מתנדבים לעמותה. הוא פנה לאלה מהמאזינים שיש להם רכב ויכולים להגיע למקומות של התנדבות, ולבעלי יכולת אחרים.

מיד אחריו הגיע אילן וסיפר על חוויותיו מתחילת עבודתו בביה"ס ברנדיס ועל קבלת הפנים המיוחדת שזכה לה בבית הספר הזה מצוות המורות. הוא ציין שהתרומה למתנדב היא מעל ומעבר למצופה ואת זה הוא אמר מכל הלב.

אחר כך דיברה אתי ששיתפה גם היא בחוויותיה וסיפרה, שלמדה בעצמה שיטת ספירה מיוחדת במתמטיקה ככלי עזר ללמד את הילדים ושהיא עזבה את ויצ"ו לטובת הסיוע שלה לתלמידים.

בתום ההסברה, שנמשכה כמעט שעתיים, פנו אלי מספר גמלאים, ושיתפו אותי בתחומים בהם עסקו בעבר כמערכת החינוך. היה מרגש מאד. גימלאי אחר הסביר לי, שלדעתו לא כל אחד מתאים לתרום מתוך קהל היעד שמולו עמדנו, ושעליי לדעת זאת.

בסופו של דבר , שני אנשים ביקשו להירתם למשימה ולהתנדב בבתי הספר. השניים הוזמנו למפגש קבוצתי שיתקיים ביום ראשון הקרוב.

חשבתי לי, שאמנם גייסנו רק שני מתנדבים, וגם קהל היעד לא היה בדיוק מה שחיפשנו, אבל הרגשתי שעשינו מצווה והעברנו ערב חביב וגם חשוב לגימלאי "שבעת הכוכבים".

אני מודה לצוות המתנדבים שליווה אותי להסברה

 

והנה מה שסיפר אילן ישראלי על ההתחלה שלו ב"ידיד לחינוך" בהרצליה

בתחילת השנה פרשתי לגימלאות מן התעשייה הבטחונית בתפקידי הנדסה. ידעתי שהגיע הזמן לעשות למען הקהילה ולמען הנשמה.

לאחר הרצאת מוטיבציה ששמעתי מטעם נציגי "ידיד לחינוך", נפלה ההחלטה שבצידה היה ברור לי, שחייבים להתמסר ללוח הזמנים ולהתמיד.

הבעתי את רצוני לעבוד באופן פרטני עם ילדים בבי"ס יסודי במקצועות חשבון, אנגלית, מדעים ועברית. אמרתי שאשמח לעבוד עם מצטיינים ולקדמם וגם עם מתקשים.

שובצתי לביה"ס ברנדס בהרצליה ב'.

מן הרגע הראשון הסגל עטף אותי ברגשנות ובקבלה כמו מורה מן המניין. התחלתי לעבוד עם ילדים בכתה קטנה נפרדת ושם מצאתי עולם חדש, שלא הכרתי. הילדים שמחים לקראתי כל יום מחדש ונוהגים בכבוד ושיתוף אינטימי. אני מרגיש שאני עוזר, מבהיר ומקדם. גם לשיחות שנודדות לתחום האישי והחברתי יש ערך מוסף גבוה.

התנדבות משמעותה עבודה ללא שכר, אבל בצידה יש שכר גבוה שאינו נמדד בכסף...

קיצורו של עניין, כל שבוע אני ממתין מחדש למפגש ארבע השעות ולילדים המקסימים שהם כחומר ביד היוצר.

העבודה היא עבודת קודש, אין בה תגמול חומרי, אבל יש גמול בברק שבעיני הילדים.

אילן מספר חוויות מהתנדבותו