הזמנה להתנדב

JGiveעיגול לטובה

חווית למידה והעשרה – טיול מתנדבי מרחב שרון

מאת: יפה דואק

קרני שמש מלוות ברוח מלטפת, בקיצור מזג אויר מושלם לטיול.

פנינו מועדות לטכנודע בגבעת אולגה – מרכז לחינוך, מדע וטכנולוגיה, פארק ומוזיאון המדע - פנינת מדע שתולה בתוך שכונת שיכונים משנות ה-60.

חזרנו להיות ילדים סקרניים: לגעת, להתנסות ולהבין. לנגן בצ'לו ענקי, להשיט סירות בכוחה של השמש, לשאוב מים בשיטות שונות ולגלות את סודותיה של אלומת האור. עשרות תופעות מדעיות מרתקות דרך חוויה פעילה ומעשירה.

תחנה שניה – בתוך הפארק- מתחם אסטרונומי, הדמיית שמי הלילה בפלנטריום, אנו והיקום- הרצאה מאלפת ומרתקת מעולמות רחוקים. מפי עלם חמודות.

תחנה שלישית – המוזיאון. נחשפנו לסודות המדע דרך הפעלה חווייתית. השתובבנו כמו ילדים. התמודדנו עם כל המתקנים, תוך ליווי והסבר של המדריכים על התופעות המדהימות. יעידו על כך התמונות.

המשכנו למסעדת בורדו שבמשמר השרון. הגענו למתחם שולחנות ערוכים במפות כתומות, כלי אוכל נאים וארוחת צהריים מפנקת. שבעים ומרוצים המשכנו למרכז תיעוד בצור משה.

באולם ראשונים המתינה לנו הגב' לאה רוזנברג ידידתנו ( אגב, גם היא בולגריה), שריתקה והעשירה אותנו בהרצאה – חזרה לשפת האם – סקירה מאלפת על שפות במערכת החינוך.

צפינו בסרט תיעוד המתאר את סיפור עלייתם של יהודי יוון ובולגריה להתיישבות בצור משה.

קינחנו בקפה ומאפה מעשה ידיהן של מתנדבות בכר-רוסו להתפאר, העוגות היו מאוד טעימות.

המלצה: טיול חווייתי, מסלול מומלץ, יצאנו מצורן בשעה 8:30 וחזרנו בשעה 16:00.

המלצות המתנדבים:

הטיול לגבעת אולגה והביקור במרכז המחקר בנושאי אנרגיה וחלל היו מהנים. המדריכים מצוינים, משכנעים ובעיקר מפתיעים וגם לוח הזמנים נשמר בקפדנות.

השיעור שלמדנו ב"צור משה" וההרצאה של לאה רוזנברג הזכיר לי נשכחות. לא הסכמתי למסקנותיה אבל צורת הניתוח נתנה חומר למחשבה.

(אחיה)

תודה על יום הטיול. לא הכרתי את הטכנודע באולגה - מרשים ומעניין.  רשמתי לפני לקחת את הנכדים.

ארוחת הצהריים הייתה פשוטה וטעימה.

(אבי לוי)

הביקור בטכנודע בגבעת אולגה היה מרתק. לא ידעתי קודם על קיומו של המקום. נהניתי להתנסות בפעילויות המעניינות.

הרצאתה של הגב' רוזנברג העשירה אותי מאד. עניין אותי לשמוע כיצד השפיעו המגמות השונות המתחלפות במשך השנים במשרד החינוך על העבודה בשטח.

תודה על האירגון המוקפד של היום- העמידה בזמנים, הארוחה ב"משמר השרון" והאירוח שחיכה לנו.