הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

במשך שבע השנים האחרונות תרמה עמותת "ידיד לחינוך" מיליון שעות למערכת החינוך

יש במה להתגאות

          על כנס ארצי של רכזי "ידיד לחינוך" בערב חג הפסח

רגע לפני כניסת חג הפסח התכנסו רכזי כל הישובים בהם פועלת "ידיד לחינוך" יחד עם הועד המנהל ומטה העמותה בבית התפוצות שבתל אביב, להרמת כוסית. בכנס האזינו המשתתפים לסיכום ביניים של פעילות העמותה, וקבלו דווח על שאלות ונושאים שונים העומדים על הפרק.

חלק מהמפגש ותכניו נערכו בשיתוף עם עמותת "נובה" המייעצת לעמותות ולאירגונים חברתיים במטרה לשפר את הניהול השוטף שלהם, לפתח אותם לקראת שנויים עתידיים, וכן לייעץ להם להתמודד עם אתגרים לקידום מטרותיהם.

 

הצוות הנרחב של העמותה היה גאה מאד לשמוע, כי על פי הניתוח של חברת "נובה" ובעקבות סקרים שנערכו, אפשר לציין בסיפוק את העובדות הבאות:

במשך שבע שנות קיומה התפתחה "ידיד לחינוך" והתעצמה מאד. הפריסה הגיאוגרפית שלה התרחבה לשלושים ושלושה ישובים מצפון לדרום בהם פעילים המתנדבים.

בשנת 2008 פעלה העמותה בשישים וארבעה בתי ספר ואילו כיום היא פועלת כבר בשלוש מאות ושישים בתי ספר ברחבי הארץ, ואם נמדוד את מספר שעות התרומה למערכת החינוך, הרי שבשנת 2008 תרמה העמותה שישים וארבע אלף שעות ואילו כיום היקף השעות השנתי של העמותה הוא כמאתים חמישים וחמישה אלף שעות.

בסיכום כולל הגיעה העמותה מאז היוסדה ועד חודש אפריל השנה למיליון שעות תרומה למערכת החינוך.

מספר המתנדבים גדל מדי שנה ועומד כיום על יותר מאלפיים אנשים, התורמים כל אחד לפחות כארבע שעות שבועיות למערכת החינוך.

המערך הפדגוגי של העמותה הועלה על נס כמערך מנוסה ומקצועי שיש בו תהליכי הכשרה רבים בשיתוף עם גורמי חינוך.

צויין גם שהעמותה הפכה למותג, ורשויות מקומיות רבות מבקשות להרחיב את פעילותה בבתי הספר. רשויות רבות גם תומכות בעמותה מבחינה כספית ומעמידות לרשותה משאבים שונים.

בסקירתם הציגו אנשי "נובה" את הדילימות הבאות: "ידיד לחינוך" הולכת ומתרחבת. בעקבות התרחבות זו ומטבע הדברים גם בשל מגבלות תקציביות, זהו הזמן לבדוק מהו הכוון אליו חותרת העמותה בנושאים השונים. בפני המשתתפים הוצגו שאלות אחדות שתצטרכנה לעלות לדיון: למשל: מה עלינו להעדיף: התפרסות גיאוגרפית נוספת או העמקת הפעילות הקיימת? האם ובאיזה אופן צריכה העמותה להיכנס למסגרות נוספות במערכת החינוך,למשל, הרחבת הפעילות מעבר לבתי הספר היסודיים. האם צריכה ידיד לחינוך להיכנס גם למגזרים נוספים על אלה בהם היא פועלת באוכלוסייה? עולה גם השאלה של מתנדבים חדשים מול מתנדבים ותיקים, כיצד להרחיב ולטפח את מצבת המתנדבים?

על שאלות אלה ואחרות תצטרך העמותה לענות

כנס הרכזים התקיים בבית התפוצות בשל רצון העמותה להעמיק את הקשר עם תכנית "הקשר הרב דורי, אותה מוביל בית התפוצות בשיתוף עם משרד החינוך והמשרד לאזרחים ותיקים . כידוע, רבים ממתנדבי "ידיד לחינוך" נוטלים חלק בפרוייקט חשוב זה, שנועד ליצור דיאלוג בין דורי בתחומים רבים, ולכן, קבלו המשתתפים סקירה רחבה ומעניינת על התכנית וגם על בית התפוצות בכלל.

הכנס כלל גם סיור בשתי תערוכות מעניינות אשר מתקיימות במקום: תערוכה המביאה את סיפורו של הקצין היהודי צרפתי אלפרד דרייפוס שהואשם בבגידה וסיפורה של משפחתו, והשנייה - תערוכה של שמלות כלה ייחודיות שעוצבו בהשראת סגנונות ומסורות של הקהילות השונות ומשקפים את תכני בית התפוצות.. סיור כזה ודומיו מהווים אופצייה מומלצת לביקורים משותפים של מתנדבי הישובים כאחת מהפעילויות המתקיימות בעמותה.

משתתפי הכנס - תמונה קבוצתית