הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

פיילוט של "ידיד לחינוך" עם חברת יוניפר - מאת: הניה קמיר

24 מתנדבי "ידיד לחינוך" באזור השרון שותפים לפיילוט עם חברת יוניפר לצמצום בדידות בקרב אזרחים ותיקים

מגפת הקורונה כפתה על מתנדבי "ידיד לחינוך" מציאות חדשה. המתנדבים שהיו רגילים להגיע לבתי הספר, ללמד תלמידים ולתמוך בהם ובצוותי בית הספר, אינם יכולים להיכנס לבתי הספר. חלקם ממשיכים להתנדב בזום ובטלפון אך רובם נותרו מובטלים.

"ידיד לחינוך" שמחפש ערוצי התנדבות חדשים, יצר קשר עם "יוניפר", חברת סטארטאפ, שתומכת בקשישים צמודי בית בעזרת טכנולוגיה חכמה ומונגשת. החברה הוקמה לפני ארבע שנים על ידי שני צעירים מוכשרים, שזיהו את הצורך בתוך משפחותיהם וחיפשו פתרונות עבור הוריהם הקשישים.

במכתב שנשלח למתנדבי אזור השרון של העמותה נאמר: "יוניפר ביחד עם 'ידיד לחינוך' ועם תמיכתם של גופים נוספים כמו הרשות להתנדבות ומשרד העבודה והרווחה מבקשים לצאת לדרך לפיילוט ברמה אזורית ולהקים מערך התנדבותי שייעודו יתמקד בצמצום בדידות בקרב אזרחים וותיקים בעלי אוריינטציה דיגיטלית נמוכה. הפעילות המשותפת נועדה להפחית את תחושת ה בדידות החברתית של אזרחים ותיקים, שדיווחו על כך או שמוכרים לרשויות ככאלה, וזאת באמצעות יצירת קהילה, תיווך למערכות יחסים משמעותיות וקידום אורח חיים פעיל ובריא".

24 מתנדבי "ידיד לחינוך" מאזור השרון התנדבו להשתלב בתוכנית התמיכה על ידי שיחות אישיות אחד על אחד. מיזם משותף של "ידיד לחינוך" ויוניפר בו אנשי יוניפר ידריכו וילוו את המתנדבים.

עליתי למפגש זום של מתנדבי אזור השרון עם מדריכות יוניפר, כדי להכיר ולהבין איך זה יעבוד.
המפגש היה מעניין ומרגש. שלוש נשים צעירות הנחו את המפגש מול 24 מתנדבים בני הגיל השלישי. אלה נשים פעילות, טכנולוגיות, בעלות רצון טוב לעזור ולתמוך, ואלה מתנדבים בעלי רצון עז לתרום ולתמוך מאותגרי טכנולוגיה.

יוניפר מספק לקשישים אמצעים טכנולוגיים, שהופכים את הטלוויזיה בבית למכשיר אינטראקטיבי, שדרכו יכול הקשיש לפגוש ולשוחח עם בני משפחתו וחברים, וכן מספקת תכנים רבים ומגוונים: הרצאות, שיעורי ספורט, סרטים וכד', בשלוש שפות: עברית, ערבית ורוסית.
המתנדבים אמורים להתחבר בעזרת הטכנולוגיה הזאת אל הקשיש בשיחות אישיות.
החברה שולחת לקשיש תוכנית שבועית ויומית של כל התכנים המונגשים, ובתוכה ישתלבו השיחות האישיות עם המתנדב.

שתי הערות עלו מתוך הקבוצה. אחת שאלה במה זה שונה משיחת טלפון פשוטה, שהיא יכולה לקיים בלי להתחבר למערכת הטכנולוגית החכמה, ואחרת התייחסה לקשיים בהפעלת האמצעים הטכנולוגיים.
המדריכות הסבירו, שהמערכת שלהם פותחת אפשרויות רבות, הרבה מעבר לשיחת טלפון פשוטה. המתנדב והקשיש יכולים לראות ולהראות, הם יכולים לשתף זה את זה בתחומי עניין שלהם, וליצור חברות אינטימית יותר. הן גם הבטיחו ליווי והדרכה והרבה סבלנות.

הבונוס למתנדבים: כל התכנים המעניינים שהמערכת מספקת לקשישים, יעמדו גם לרשות המתנדבים.
המיזם המתואר יצא לדרך בימים אלה, נאחל להם ב ה צ ל ח ה!