הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

"זה כן לטלפון...", אומר שלמה אבן זהר מבת ים

אם היו אומרים לי לפני מספר חודשים, כי אני אנהל שיחה שבועית עם נער צעיר מעיר ערבית ב"משולש", היית אומר בוודאות, שאין כל סיכוי.

הרי מה המשותף בינינו? מדוע בכלל ירצה לדבר איתי צעיר מוסלמי? ועל מה נדבר בעצם?

ואז יצא לי לשמוע על תכנית "שערים". הבנתי שיש כאן משהו מעניין ויוצא דופן והחלטתי לנסות.

בעזרתה והדרכתה הנמרצת של איה קרפיבקה, מנהלת מיזם "ידיד טלפוני" מטעם "ידיד לחינוך", קבלתי הסברים, חומרי הדרכה והכוונה. נשאלתי אם אהיה מוכן לדבר עם נער מכפר קאסם, והסכמתי.
התכוננתי הרבה לשיחה הראשונה. הכנתי שאלות, קראתי את חומרי ההדרכה וההצעות שניתנו, ויצאתי לדרך.

היום אני יכול הגיד, כי זו חוויה יוצאת דופן. לעומת ההיסוס בשיחה הראשונה, שלב ההכרות עבר בשלום. גילינו, כי יש לנו תחביב משותף - המוזיקה. בן שיחי אוהב מוזיקת ראפ, ואני קלאסי וג'אז. אמנם לא אותו סגנון, אבל מוזיקה מחברת בין אנשים.

במהלך השיחות שלנו, למדתי על משפחתו, הוריו, אחיו והסבא והסבתא. החלפנו חוויות על תחביבים, לימודים ובילויים. השתדלתי לשאול שאלות שיתנו לי מושג מי הוא. ביקשתי ממנו לשאול שאלות בלי חשש, וכך היה. התלבטנו יחד על הכיוון המקצועי העתידי אותו הוא רוצה לבחור (הנער רוצה ללמוד משפטים ולעבוד במקצוע), שמעתי על חלומותיו לגבי טיול בחו"ל ("לונדון מאוד מסקרנת אותו...אמריקה לא מעניינת, יותר מדי רעש..."), החלפנו חוויות על תקופת הקורונה, אשר הבהירה לשנינו, כי המגיפה לא מבחינה מהו מוצאו של האדם, ומה מקום מגוריו.
הסתבר, כי בדומה לרוב הנערים בגילו, משחקי המחשב, מוזיקה וחברים הם כרגע תחום העניין העיקרי, יחד עם התמודדות עם הלימודים והמבחנים, המגיעים בקרוב.

אני סבור, כי הפרויקט חשוב ביותר. הצד הנותן הוא גם הצד המקבל, וכך שני הצדדים יוצאים נשכרים.
אני מקווה, כי המחיצות יוסרו, ויתכן שבעתיד, בזכות פרויקט חשוב זה, תשרור הבנה והכרה הדדית בינינו לבין המגזר הערבי החי בתוכנו.