הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

מיזם start talking של "ידיד לחינוך" יוצא לדרך בברכתה של
ד"ר ציונה לוי, מפמ"רית אנגלית במשרד החינוך

מאת: נחום נוימן

מיזם ה start talking נועד לאפשר לתלמידים לשפר את האנגלית המדוברת שבפיהם על ידי שיחות זום או שיחות טלפוניות עם מתנדבים של "ידיד לחינוך", ובנוסף להרחיב את תחושת המסוגלות של התלמיד והמיומנות החברתית שלו.

המיזם יכלול תלמידים החל מכיתות ו' בבית הספר היסודי, שהם בעלי אוצר מילים סביר כדי לנהל שיחה בסיסית, ועד תלמידי חטיבת הביניים ותלמידי התיכון, כולל כיתות יב', שאמורים להתכונן לבחינת בגרות באנגלית.

המיזם הוא תוצר של חשיבה שהתבצעה באזור "גומא – השפלה", בלוויה המקצועי של מרשה חכמון, מפקחת לשעבר באנגלית במשרד החינוך.

יעל דבי, רכזת ראשון לציון, מובילה את הנושא שהחל לפעול בכל יישובי האזור. בימים אלה, אזורי פעילות נוספים בארץ החלו לפעול על פי המודל, תוך התאמות לפרופיל האזורי וצרכי בית הספר. הפעילות הארצית, כך נמסר ממטה העמותה, קבלה את ברכתה של ד"ר ציונה לוי, מפמ"רית להוראת האנגלית במשרד החינוך.

ההצלחה, כמו גם הלקחים שיופקו, ישמשו בסיס ללמידה אירגונית ולהשבחת הפעילות.

עד כה התנדבו למיזם באזור "גומא" 36 מתנדבים יודעי אנגלית, שעברו מיון והדרכה ראשונית. כל מתנדב התבקש להדריך בין שלושה לארבעה תלמידים בשיחה שבועית של כשלושים דקות.

רכזות הערים והישובים הוציאו כבר מכתבי פנייה לעיריות ולמועצות המקומיות במטרה לעניין את מנהלי בתי הספר במיזם. מספר בתי ספר כבר גילו עניין. במהלך ספטמבר מתוכנן לצאת מכתב נוסף לקראת התחלת ההדרכות בפועל לאחר החגים.

התלמידים שיכללו בתכנית יבחרו רק על ידי הנהלות בתי הספר. בכל בית ספר בו תפעל התכנית, תמונה מורה אחראית שתהיה בקשר עם הרכזת היישובית של "ידיד לחינוך". נדרש גם אישור של הורי התלמידים לפני הצטרפות למיזם.

לפני ימים אחדים זומנו כל המתנדבים שמשתתפים בפיילוט להדרכת זום, אליה זומן כאורח גם עבדכם הנאמן.

ההדרכה הועברה על ידי מנהלות הפיילוט בצורה מסודרת ומקיפה, וכללה נושאים רבים וחשובים

כמו למשל: כיצד לנהל את המפגש הראשון עם התלמיד, כדי לרכוש את אמונו,

כיצד לנהל בקרה שוטפת על המפגשים ולקבל היזון חוזר.

על אילו נושאים ראוי שהמתנדב לא יחווה את דעתו, כגון נושאים פוליטיים, דת, משפחה ועוד.

דובר גם על הצורך לשמור על חיסיון השיחות והמידע ועל הצורך לוודא שהשיח אינו ביקורתי או שיפוטי.