הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

העולם הטכנולוגי, שהיה בעיני כה קר ומנוכר, הפך לעולם המקשר עולמות והגורם לי להיות מחוברת ליקירי בישראל וברחבי העולם

מאת:  אילנה סולומון, באר יעקב

​צילום: דן סולומון

 

מיזם העברידית מתקיים כולו בזום וטקסטים מתוך ספרי קריאה ולימוד יכולים להיות מועלים מהאינטרנט בשיתוף מסך. בזום גם לימדתי את נכדי לקראת בר המצווה שלו

 

האמנם  מלאכת ה Zoom -  היא נחלתם של  נסיכי ההיי-טק, העושים בו כחפצם? חשבתי לעצמי,  האם  אשכיל לשתף אחרים במחשבות  וברעיונות למרות  חששותיי מפני העולם הטכנולוגי?

תקופת הקורונה לימדתני, שכדי לחוש שייכות למשפחתי, לחברי ולהתנדבותי, עלי להכיר עולם זה על בוריו. במקום לשבת  ללא מעש, גמלה בי ההחלטה לדעת, ללמוד, ללמד.

נכדי ובעלי לימדוני כיצד לשתף מסך. בזכותם  ובזכות רצוני העז ללמוד, זימנתי אנשים לפגישות  Zoom והעליתי מסמכים ותמונות במהלך הפגישה. גיליתי שניתן להעלות שירים ונהניתי להאזין ליפים שבהם.

בעלי ואני נפגשים עם אנשים מכל רחבי העולם בשיחות Zoom  בנושאים שונים וחשים קרובים אליהם ולחייהם האישיים. איננו חשים עוד בודדים, אלא חלק מחברה נפלאה, המצליחה לגבור על הקשיים בתקופה כה שונה בחיינו.

סיפרתי במידעון הקודם של "ידיד לחינוך", כי במשך חודשיים ישבתי ולימדתי את נכדי את קריאת התורה על טעמיה לקראת בר המצווה שלו. נפגשנו בזום כל יום למשך כשעה. כשעלה נכדי בן השלוש עשרה  לתורה, שאלוהו הרבנים שהיו באולם, מי לימדו  לקרוא  באופן כה מושלם, השיב  להם נכדי: "סבתא  שלי". התמלאתי גאוה בשבילי ובשבילו.

אני רוצה לספר גם על מיזם העברידית של "ידיד לחינוך", המתקיים כולו בזום. מיזם  ה"עברידית" בהובלתה של רחלי כהן סמסון, העושה למען הצלחת התוכנית בתקופת הקורונה המאתגרת, הוא דוגמא נפלאה לכך שאפשר ללמד גם מרחוק. רחלי מקווה שהמתנדבים ישתלבו בתוכניות הלמידה מרחוק  ויצליחו לקרב את התלמידים לקריאת ספרים. היא וצוות ההיגוי טרחו והכינו תוכנית הדרכה למתנדבים. הוכנו כרטיסיות  מעניינות שתסייענה בידם בפיתוח שיחה על הספר הנקרא ותעודדנה את  התלמידים לכתיבה יצירתית. המתנדבים יוכלו לכוון את התלמידים לספר על חוויותיהם ועל עולמם ויוכלו להדריכם לבחור בדרך הישר. באמצעות שיחה על הספר ניתן להגיע לתובנות מעמיקות על חיינו כאנשים וללמוד מתוך ניסיונם של אחרים. ניתן אף לבקש מהתלמידים לכתוב דעתם על אירוע בספר, לציירו, לחבר  לו קטע מוסיקלי או להביע עצמם בכל דרך אומנותית שתעשיר עולמם ותהפכם לאנשים חושבים.

כיצד נתייחס לטקסטים של ספרי הקריאה, תשאלו, מה עם קריאת טקסט המונח לפנינו? הרי הלמידה היא מרחוק, ובכן, ניתן להעלות באמצעות שיתוף מסך את ספרי הקריאה ואת ספרי הלימוד הנמצאים באינטרנט  ולקראם באוזני התלמיד, או לבקשו לקרוא בקולו ולאחר מכן לקיים שיחה על המסופר.

חשוב שמתנדבים רבים ישתלבו במיזם החשוב כל כך בעיני. הלמידה באמצעות הzoom  תלווה אותנו  תקופה ארוכה. ולכן חשוב שנשתלב בו, נלמד, נלמד ונעשיר את עולמנו ואת עולמם של נכדינו ושל התלמידים בקהילתנו..

העולם הטכנולוגי, שהיה בעיני כה  קר ומנוכר, הפך לעולם המקשר עולמות  והגורם לי להיות מחוברת ליקירי בישראל וברחבי העולם.

הילל הזקן פסק : "וכשאני לעצמי, מה אני?" על כל אדם מישראל  להעשיר את הקהילה בה הוא חי. חברה טובה היא חברה בה האדם מעניק מעצמו לסביבתו. כשאדם מעניק למען החברה, הוא מעניק לעצמו את חדוות הנתינה  ואת שמחת החיים.