הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

שיעור בהנדסה וגם שיעור בעברית

או: גם את זה אנחנו עושים

מאת: הניה קמיר

אני פוגשת שני תלמידים מכיתה ה' לשיעור הנדסה.

חומר הלימוד: זוויות ומצולעים מסוגים שונים.

אני פותחת ושואלת את הילדים, אם הם יודעים מה פירוש המילה הנדסה ואולי הם יודעים מהו מהנדס. הם לא יודעים. הם כן יודעים מהו בנאי ומהו מכונאי. אחד הילדים מספר לנו שאביו יודע לבנות פרגולות ואפילו בנה להם שולחן מיוחד לבית, לשולחן צורה של מלבן. מכאן קל להם להבין מה תפקידו של המהנדס ומה חשיבותה של ההנדסה.

עוברים לזוויות: חדה, קהה, ישרה, שטוחה.

לזווית יש שתי שוקיים[1] (או קרניים) מהן שוקיים? משהו בגוף של התרנגולת, משהו בגוף שלנו... ברגליים, למעלה או למטה?

ובמקבילית צלעות סמוכות וצלעות נגדיות. מה פירוש סמוכות ומה פירוש נגדיות? מהן צלעות?

אז למדנו שמלבן הוא סוג של מקבילית שהזוויות הנגדיות שבו שוות (וכן הזוויות שבמלבן כולן ישרות) ולמדנו גם מילים בעברית והשימוש שלהם בתחומים שונים.