הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

קבוצה של מתנדבי ״ידיד לחינוך״ החלה לפעול במגדלי הים התיכון בגני תקוה. הנהלת המקום תומכת ומעודדת.

עשרה אזרחים ותיקים מגני תקוה, דיירי "מגדלי הים התיכון", התחילו לפעול בבתי הספר בישוב. הקבוצה היא חלק מקבוצת מתנדבים גדולה יותר מגני תקוה, שנפתחה בשנה שעברה בהובלתה של דניאלה הגין, הרכזת היישובית, ומונה 32 מתנדבים.

רבים מהמתנדבים ב"מגדלי הים התיכון" הם אנשי חינוך לשעבר. יש בהם שתי מתנדבות שפעלו קודם לכן בקבוצת "ידיד לחינוך" במקומות אחרים, וגם אנשי חינוך מישובים נוספים, שעברו למגדלים. כולם רוצים לתרום ולהיות פעילים.

הרעיון של הפעלת מתנדבים מתוך הדיור המוגן כקבוצה, הוא מבורך ופותח אפשרויות נוספות הן לדיירי הדיור המוגן בכלל, והן ל"ידיד לחינוך".

בראשית דצמבר ניתנה הדרכה במקום ע"י רעיה יעקב, מדריכה אזורית של "ידיד לחינוך", למתנדבים חדשים.

כאמור, חלק מהמתנדבים הם חדשים וחלקם ותיקים, ולכן השיחה התבססה על הערכים החשובים לכל אחד מהנוכחים ועל טיפים מהשטח. אחד הנושאים החשובים שעלו בדיון היה נושא הסבלנות, נושא שכל כך מתאים לניסיונם של בני הגיל השלישי. לאנשים בעלי ניסיון קל יותר להבין שהכל תהליכי, שאין לצפות לתוצאות מיידיות גם בהתנעת המתנדבים עם בתי הספר וגם בעבודה עם הילדים, ושלא הכל כאן ועכשיו. נקודה נוספת שעלתה היא הצורך בדיאלוג. ללא דיאלוג משותף בין המתנדב לילד ובין המתנדב לבית הספר, העבודה לא תצלח. ולכן דובר גם על תיאום ציפיות

מירב קידר, רכזת איכות חיים במגדלים, מספרת, שזו השנה הראשונה בה מקיימים קבוצה כזו במקום (המקום קיים 3 שנים), היא מוסיפה שמדובר באנשים "שעשו משהו בחייהם – מובילי דרך, מובילי דעה, אנשי חינוך ועבודה סוציאלית". גיוס המתנדבים במקום נעשה באמצעי התקשורת המקובלים: דוא"ל, ווטסאפים ומסרונים. המעוניינים הוזמנו לשמוע על "ידיד לחינוך" מרכזת העמותה בגני תקוה – דניאלה, ועל עוד עמותת מתנדבים: "זהב בגן". מירב עצמה עוקבת גם היא אחר המתנדבים ופעילותם יחד עם דניאלה. במפגש דצמבר ישבה מירב לכל אורך המפגש יחד עם המתנדבים – מה שמעודד ומפגין איכפתיות לעשייה.                                                                                                                     ,