הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

פתיחת שנה בשוהם בסימן בריאות

מאת: סמדר לוין

המילה בריאות  הינה ראשי תיבות של המשפט הבא: בולם רוגזו יפחית אוכלו
ויגבר תנועתו. (הרמב"ם )

משפט זה פתח את המפגש הראשון לשנת הלימודים תשע"ז למתנדבי "ידיד לחינוך" שהתקיים בשוהם.

אורנה גולדנברג – תזונאית אלטרנטיבית, ושמחה יוסף - מתנדבת "ידיד לחינוך" משוהם, התנדבו להרצות על "סוכרת ואיך להתנהל כשיש".

מסתבר, שהסוכר נמצא בכל דבר שאנחנו אוכלים, גם אם הוא מלוח. היצרנים שמים קצת סוכר ומלח בכל דבר, כדי לפתות את הקונים לרכוש את המוצר שוב ושוב. התוויות שעל גבי המוצרים הארוזים מספרות זאת. לכן, הקפידו לקרא ולבדוק. הפעילות החלה במשחק חוויתי עם מטפחות. בהרצאה הבנו שהסוכר הוא סם ככל סם אחר. הוא גורם לנו לתחושה של שמחה והתרוממות רוח, ולכן, המוח שלנו יחפש וידרוש סוכר עוד ועוד, כבכל התנהגות של התמכרות אחרת.

קשה להימנע בכלל מסוכר, לכן קיבלנו כמה טיפים שיכולים לעזור ולהפחית את התאווה לסוכר:

  • קפאין- מעלה ומוריד את רמות הסוכר בגוף ולכן כדאי לצרוך ממנו כמה שפחות.
  • לשתות מים – המים מרגיעים את תחושת הצמא והרעב.
  • להעדיף סוכר "בריא" – שמגיע מהטבע בפירות וירקות כגון: בטטה, בצל, גזר, סלק, ירקות ירוקים (מאזנים את רמות הסוכר בגוף יחד עם שמן זית).
  • פעילות ספורטיבית - כל יום.
  • שינה – כשעייפים אוכלים יותר.
  • להפחית כמויות בצלחת.
  • אכילה מודעת – לאכול לאט ולתת לתחושת השובע להגיע (לוקח כ- 10 דק' מרגע הביס הראשון עד שמרגישים שהבטן מלאה).
  • לאכול קטניות – נותנות תחושה של שובע.
  • כשצורכים סוכר – להעדיף סילן, סטיביה, דבש (עדיף דבש קשה על נוזלי), סוכר קוקוס, מיפל גריי B ופירות. (פרות לאכול בנפרד או עם סלט בלבד ולא כקינוח, מפני שהם גורמים לתסיסה בבטן ותחושה לא נעימה)
  • להעדיף מוצר שמכינים אותו ולא מוצר באריזה.

הכיבוד באותה פגישה היה בהתאם.

שתהיה לכולנו שנת פעילות מתוקה ובריאה.