הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

על מפגש מתנדבים בפתח תקווה - ינואר 2017

שעה קלה לפני פתיחת המפגש כבר מגיעים ראשוני המתנדבים לפסג"ה החדשה בפתח תקווה.

בהמתנה לפתיחה, שעה שמתכבדים בקפה ועוגיות, ניתנת ההזדמנות למפגש חברים ולהיכרויות בין אישיות.

9.15 דקות - אבי הררי, הרכז, פותח את פינתו, כרגיל בהקראת סיפור על הילד שהרטיב בכיתה. מרוב התרגשות הוא ניכנע לקולו שבגד בו והעביר את המשך הקריאה ליוכבד קנטור. השקט שהשתרר עם סיום הסיפור נתן שהות קלה לנוכחים להתחבר באופן אישי לחוויה הדרמטית והמרגשת.

במעבר חד לשלב הצגת המתנדבים החדשים, שהציגו עצמם וסיפרו על התנסותם הקצרצרה, דיווח אבי על הדרכת המתנדבים בתחילת הדרך, שנערכה בהשתתפות שמונה חברים שסיפרו על חוויתם במפגש ההדרכה. הודגש שוב, שהצטרפות מתנדבים לפעילות "ידיד לחינוך" מותנית בקבלת הדרכה דומה.

דובר גם על צוות מוביל – המורכב מראשי צוותים בבתי ספר, שתפקידם העיקרי להיות בקשר ישיר ואישי עם המתנדבים בביה"ס ועם אשת הקשר הבית ספרית.

לאחרונה, המתנדבת יהודית ולנר שהייתה בעברה יועצת, החליפה בביה"ס ביאליק את מאיר קנטור שביקש לסיים את פעילותו כראש צוות המתנדבים. אנו מודים למאיר, ומאחלים הצלחה ליהודית.

בהמשך הציג אבי את שאלות המיצ"ב, המתייחסות לאקלים הבית ספרי, כולל התוצאות בארץ. לדעתו, התוצאות הללו, יש בהן כדי להצביע על כך שהרבה בתי הספר אינם נותנים תשובות מספקות לצרכים הבסיסים של תלמידים מתקשים. כאן נכנסים מתנדבי "ידיד לחינוך". אנו מנסים ליצור אוירה של אמון וקירבה עם התלמיד כדי שנוכל להכיר אותו ואת קשייו וכך לאתר את חוזקותיו ולהגביר את האמונה שלו ביכולתו האישית (בלשוננו: פיתוח המסוגלות העצמית).

בהמשך הוקרן הסרטון "אסימוני משחק" על פי ריצ'ארד (ריק) לבוי. בסרט אנו רואים אנלוגיה שימושית שבעזרתה ניתן לעזור לכל ילד לפתח הערכה עצמית גבוהה ולהגביר באופן ניכר את הסיכוי שלו להצליח בלימודים ובחיים בכלל. איך עושים את זה? תחשבו על אסימוני משחק. אם יש לכם הערכה עצמית גבוהה, יש לכם המון אסימוני משחק. אך אם יש לכם הערכה עצמית נמוכה, אין לכם הרבה אסימוני משחק. כשדברים טובים קורים לך, אתה מקבל הרבה אסימונים. מי שיש לו המוני אסימונים, יש לו חיים נפלאים, הוא מרגיש טוב עם עצמו ובצדק, אבל כאשר קורים דברים רעים, מפסידים אסימונים.

המסקנה מהסרט היא שככל שכמות האסימונים גדולה יותר, כך ההערכה העצמית של התלמיד גבוהה יותר, הביטחון העצמי שלו גבוה והוא מוכן להתנסות ואיננו חושש להיכשל.

האתגר שלנו הוא שבכל מפגש עם תלמיד, נעזור לו להגדיל את כמות האסימונים שברשותו.

בחלקו השני של המפגש הרצתה ד"ר אשרית דה קלו. בנושא: מידע חדש נכנס - הישן הולך לאיבוד.

"אופס שכחתי היכן מפתחות הבית", "האם נעלתי את הדלת?" "האם כיבית את הגז?" "היכן שמתי את מפתחות הרכב ?" "היכן המשקפיים?" וכו'.

"שכחתי, כנראה – בכלל לא שמתי לב", "לא הייתי מספיק מרוכז...".

לכל תופעות השיכחה האלה ניתן לעזור בעזרת תרגילים שונים, כמו למשל במשחק הזיכרון הבא:

 

א

ב

ג

ד

ה

ו

י

ב

ש

ש

י

ב

ז

ח

ט

י

כ

ל

ש

ש

י

י

ב

ש

מ

נ

ס

ע

פ

צ

ב

י

ש

י

ש

ב

ק

ר

ש

ת

   

ב

י

ש

ב

   

מפתח סימנים

י  = הרמת יד ימין        ש = הרמת יד שמאל       ב = הרמת שתי הידיים ביחד

המתרגל אומר לפי הסדר ובקול רם  את האותיות המופיעות בשורה המסומנת בצהוב במקביל לאמירת האות הוא מרים את היד/ים לפי ההוראות המופיעות בשורה הבלתי מסומנת

לדוגמא: שורה ראשונה ושניה  אומרים בקול רם א ובמקביל מרימים יד ימין  אומרים ב ומרימים את שתי הידיים  ביחד אומרים ג ומרימים יד שמאל וכן הלאה.