הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

סיכום שנת תשע"ג בפתח תקווה

סניף העמותה בפתח תקוה פועל ארבע שנים בשיתוף עם מנהל החינוך בעירייה , המטרה להרחיב ולטפח מיזם חינוכי של הפעלת מתנדבים מבוגרים בבתי הספר השונים בעיר. בשנת תשע"ג פעלו למעלה מ55 גמלאים מתנדבים ב 6 בתי ספר יסודיים ובחטיבת ביניים אחת בעיר.

אנו מאמינים ששיתוף  המתנדב בעשייה חינוכית משמעותית משפרת גם את איכות חייו של הגמלאי ונותנות לו סיפוק והנאה מרובים.

בפעילות זו המתנדב נותן ביטוי אישי וייחודי ליכולותיו , לכישרונותיו, ולנכונותו לעזור לתלמידים וליצור אתם קשר אישי, חם ותומך.

אנו מקיימים כ 7 מפגשים בשנה לכלל המתנדבים הכוללים סדנאות בתחומי העשרה והכשרה שונים וכן יציאה לטיולים

עיריות רבות  בהן פועלת העמותה נוהגות  להוקיר את פעילות המתנדבים באופנים שונים כגון הקצבת אוטובוס לטיול הזמנה לאירועים תרבותיים המאורגנים על ידי העירייה /מוסדות ציבור  מפגש חגגי עם הנהלת. העירייה  מתן הנחה לנרשמים לחוגי תרבות ואומנות .

בתי הספר בפתח תקווה כותבים

נווה עוז: בבית ספרנו ישנם 14 מתנדבים מעמותת "ידיד לחינוך" בפ"ת .

המתנדבים מסייעים , מחזקים ומעשירים  במקצועות שפה, חשבון, אנגלית, פיזיקה , מורשת, חשיבה יצירתית , מוסיקה  ועוד.

המתנדבים עובדים באופן פרטני , בקבוצות ובכיתות . אלה תורמים מידיעותיהם ופועלים במסירות וברגישות עם הילדים ויפה לראות את הקשר החם הנרקם ביניהם.

 אנו רואים במתנדבים הנפלאים אלה חלק בלתי נפרד ממערך התמיכה שאנו מעניקים לתלמידינו והינם עבורנו משאב יקר וחשוב .

 מלבד הידע , ההעשרה והתמיכה הרגשית שהם מעניקים באהבה גדולה לילדינו, יש בנוכחותם הברוכה בבית ספרנו מסר לא כתוב על משמעות הנתינה והינם מהווים לכולנו דוגמה אישית ומודל לחיקוי. ועל כך הערכתינו העמוקה.

חט"ב בן גוריון: המתנדבים משתלבים בתגבור לימודי לתלמידים במקצועות מתמטיקה, בעיקר, ואנגלית. הם משתלבים בכל הגלאים ז-ט.

הם נותנים תמיכה לימודים בקבוצות של 2-6 תלמידים.

*חלק מהתלמידים יוצאים ללמוד איתם במקביל לשיעור במערכת , בעיקר תלמידי הקבצות ב' וג' שהסיכויים שיישארו בסוף יום קלושים. חלק מהתלמידים הם לקויי למידה והתרגול בקבוצה קטנה יעיל מאוד עבורם משום שיש התמקדות בכל תלמיד והחומר בו הוא מתקשה. בשיעורים אלו אין בעיות משמעת ולכן ההסבר הינו יעיל.

* חלק אחר של תלמידים, בעיקר מהקבצות א' וכתה מדעית, לומדים עם המתנדבים בשעות קצה(שעות אפס או לאחר יום הלימודים) כך שאינם מפסידים את השיעור של המורה. אלו תלמידים עם מוטיבציה גבוהה יותר.

* תלמידים רבים שפרו את הישגיהם בזכות הלמידה הפרטנית ומרגישים בטוחים יותר בכתה.

* מרבית התלמידים אוהבים שעורים פרטניים (עם מורה או מתנדב, פעמים רבות הם קוראים גם למתנדב מורה) כי יש אוירה רגועה יותר והם מרגישים חופשיים יותר לשאול שאלות משום שבכתה הם מתביישים. נכון הוא שיש תלמידים שמסרבים להשתלב בפרטני משום שהם נדרשים להתאמץ. עלינו לזכרו כי אנו עוסקים בנוער בגיל ההתבגרות.

 

ביס הוברמן: זכות גדולה נפלה בחלקנו עת הגעתם לבית הספר

במחויבות הרבה שבנתינתכם, הרצון, ההשקעה העקביות , והמסירות הפכתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת "הוברמן".

הציפייה של התלמידים לבואכם, אם חלילה לא הגעתם...האכזבה שבפניהם משקפת יותר מכל את הצורך בנוכחותכם ובתרומתכם.

מודים ומוקירים מקרב לב את עשייתכם הרבה ומצפים לכם בשנה"ל תשע"ד.

בי"ס ביאליק: אתם, מתנדבי ידיד לחינוך בבית ספר ביאליק כולכם ביחד וכל אחד לחוד הצלחתם בדרככם המיוחדת  להגיע אל ניצוץ נשמתם של התלמידים אשר איתם עבדתם ועל כך תודתנו והערכתנו.

מתוך תגובות תלמידים במשוב:

במה שונה המפגש שלך עם המתנדב משיעור רגיל בכיתה ?

בזכותו מבינים את החומר מסביר יותר לאט נותן יחס אישי  קבוצה קטנה  -קל יותר להתרכז    בכיתה יש רעש בפרטני שקט, עזרה ממוקדת בבעיות שלי  ,יותר תשומת לב, עונה על כל השאלות,יותר חפשי ,מלמד דברים חדשים ,יותר מסבירה ומקשבה ,עוזרת נותנת לי להרגיש טוב.

מדוע לדעתך המתנדבים מתנדבים?

כדי לתרום  -הם רוצים לעזור ,אוהבים לעזור הם נחמדים, עושה להם סיפוק עצום, רוצים לעזור לילדים שאין להם כסף לשיעורים פרטיים יש להם ידע גדול והם רוצים לממש אותו אנשים טובים, שיהיה להם עיסוק, רוצים לתרום, יודעים שיוכלו לעזור, חשוב להם לשמח ,כיף ללמד את הדור הצעיר ,אוהבים ילדים,

לקראת סוף השנה מה היית רוצה לומר למתנדב שלך?

תודה רבה על הכל, מאחל למתנדב רק טוב כי הוא מסייע לי ולקבוצה, הציונים שלי עלו בגללו חל שיפור ,נהניתי בחברתו תודה שעזר במה שהתקשיתי  ובזכותו הבנתי יותר אני מעריך את המתנדב מקווה להיפגש בשנה הבאה עזר לי לעלות הקבצה באנגלית תודה על  הקדשת הזמן והאכפתיות עזר לי מאוד תודה על העזרה והתמיכה, תודה ו3 פעמים כיפק ,תודה ,עזר לי מאוד ,לימד אותי טוב ואני מקווה להצליח בשנה הבאה, היה לי כיף אתו ,תודה על מה שהספיק ללמד אותנו ,אני אוהבת אותך מאד ואתגעגע אליה ממש ,כפית מצחיקה ,מגניבה ,איש טוב ומשמח ,כיף ללמוד נושאים חדשים ,משבח אותו ,שיהיה לו טוב וימשיך באושר ,תודה רבה על השנתיים הנפלאות ,תודה על הלימוד והעשיר את הידע.

מתוך תגובת מורים במשוב:

משמעות תרומת המתנדב

 הילדים אוהבים לצאת לעבוד עם המתנדב ומחכים לו מעלה להם את הביטחון העצמי הרגשה טובה  מעלה להם את המוטיבציה בלימודים, קידום  אישי תרגול ,הכנה למבחנים, יחס אישי תיווך קידום מבחינה לימודית, עבודה פרטנית עם תלמידים מתקשים תשומת לב אישית חום, קבוצות קטנות המאפשר ריכוז והתייחסות אישית- פרטנית, מענה לשעות פרטניות לתלמידים הזקוקים  לכך, סיוע לימודי תרגול וחיזוק, השלמת פערים לימודיים, הטרמה לחומר   לימוד חדש, שיפור הישגים וציונים עלית הקבצה, הגדלת הביטחון העצמי, מתנדבת שהיא גם מורה בעלת הכשרה לח"מ –תומכת  ומעשירה את המורה.

האם ההתנדבות תורמת לך כמורה?

המתנדבת תורמת לי מאוד יש לי עוד שותפה לעשייה, מאפשר לתת מענה משמעותי לתלמידים מתקשים, נותנת לי הרגשה טובה שיש קשר עם הקהילה, למידת דברים חדשים, סיוע וקידום תלמידים באופן אישי וסיוע רגשי, תלמידים עם קשיים אשר אין ביכולתי להעניק להם חיוך צמוד כל הזמן לבצע משימות להאזין לקריאתם ולתרגל לבדוק משימות שביצעו באופן עצמאי, מאפשרת לי להתפנות לרוב התלמידים הנשארים בכיתה, לגוון את הפעילות, מאפשר להתקדם מבלי לפגוע בחלשים, מאפשר לי להיות רגועה כיון שלחלשים ניתן מענה ראוי.

כתב וסיכם אבי הררי רכז פתח תקווה