הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

נושאים לשיחה בין המתנדב לתלמיד

"ידיד טלפוני" במסגרת תוכנית "שערים" - נושאי שיחה במסגרת "ידיד טלפוני"

 

מתנדב/ת יקר/ה להלן נושאי השיחה אותם אנו מציעים לשלב בשיחות שלך עם התלמיד/ה.

במהלך השנה נשלח רעיונות לנושאים נוספים.

שימו לב: התחילו את השיחה בהצגת נושא השיחה דרככם, למשל: בנושא הראשון, ספרו לנער/ה על עצמכם והזמינו אותו להציג את הנושא. בחלוף מספר שיחות ובהתאם לשטף השיחה, תנו לנער/ה את מרבית זמן השיחה והיו אתם בהקשבה.

 

נושאי השיחות המוצעים (ניתן כמובן להוסיף נושאים על פי שיקולכם ובהתאם לתחומי העניין של התלמיד):

1. משפחה

ספר/י לי על המשפחה שלך, כמה אחים/אחיות יש לך? מה המיקום שלך בין האחים/האחיות? עם מי את/ה בקשר הכי קרוב?

במה ההורים עוסקים?

האם יש לך קשר עם סבא וסבתא?

2. מגורים

איפה את/ה גר/ה? תאר/י את הבית ואת הסביבה הקרובה (שכונה/רחוב/כפר)

מה מיוחד במקום המגורים שלך? את/ה אוהב/ת את המקום?

עברת דירה/בית בחייך?

3. בית ספר

באיזה בית ספר את/ה לומד/ת? איך את/ה מגיע/ה לבית הספר?

מהם המקצועות האהובים עליך? איזה מקצועות הכי קשים/משעממים?

באיזה מקצועות כבר עשית בגרות? איך היה? איזה בגרויות יש לך השנה? איך את /ה לומד/ת למבחנים?

ספר/י על המורה שאת/ה הכי מעריך/ה, ספר/י על מקרה חיובי/שלילי שקרה לך בבית ספר, מה היית רוצה ללמוד שאין בתוכנית הלימודים? איך לפי דעתך צריך להיות בית ספר אידיאלי? איך ייראה לדעתך בית הספר של הילדים שלך?

4. שגרה ויומיום

איך עבר השבוע? מה הדבר הכי משמח שקרה לך השבוע? פגשת חברים/חברות? מה הדבר הכי מאכזב או קשה שקרה לך השבוע? מה עשית בסוף השבוע? יש משהו שאת/ה מחכה לו שעומד לקרות השבוע?

מתי בדרך כלל את/ה קמ/ה בבוקר? מתי את/ה הולכ/ת לישון?

5. תחביבים ופנאי

מה את/ה אוהב/ת לעשות אחרי שעות הלימודים?

יש סוגי ספורט שאת/ה אוהבת? יש דברים שאת/ה אוהב/ת לעשות ולא יוצא לך? למה?

ספר/י על חופשה שהיית בה/ או מקום שהיית רוצה לנסוע אליו לחופשה

האם את/ה עובד/עובדת? איזה עבודות מתאימות לבני נוער לדעתך?

6. אוכל

איזה מאכלים את/ה אוהב/ת במיוחד? יש מאכלים שאת/ה יודע/ת להכין?

מה את/ה מעדיפ/ה, לאכול במסעדה או לאכול בבית? איזה מאכלים מיוחדים מכינים במשפחה שלך?

7. תרבות

ספר/י על ספר/סרט/ תכנית טלויזיה / סדרה/ משחק מחשב שאהבת.

מה אהבת בספר/סרט? עם איזה דמות הזדהית? מה היה מעניין במיוחד? דבר חדש שלמדת?

מוסיקה – ספר/י על זמרים/ להקות שאת/ה אוהב/ת. מה את אוהבת בהם?

האם היית בהופעות? ספר/י על החוויה

8. שיר אהוב

ספר/י לי על שיר בערבית שאת/ה אוהב/ת ותתרגם/י לי אותו לעברית

האם יש שיר בעברית שאת/ה אוהב/ת?

האם את מכיר/ה את משמעות השיר?

9. דמויות משמעותיות

ספרו על אחד מהסבים או הסבתות שלכם. (או סבא/סבתא רבא) האם הם בחיים? ספרו על חייהם: איפה הם נולדו, איזה מין אנשים הם, איזה קשר יש לכם איתם, האם אתם מרגישים קרובים אליהם, האם הם היו שותפים בגידול שלכם. מה אתם מעריכים בהם? במה החיים שלהם היו שונים משלכם? ספרו על אדם שאתם מעריצים/ מעריכים. תארו את האדם בצורה מפורטת ומה אתם מעריכים בו/בה – במעשים, בתכונות, בערכים, בדרך החיים שלו/ה.

10. אתגרים וכישרונות

מהו האתגר הכי גדול שעומד בפניכם בתקופה זו?

באיזה אתגר גדול עמדתם בהצלחה בעבר?

מהם הכישרונות והחוזקות הבולטים שלכם? במה אתם טובים במיוחד?

כיצד אתם עוזרים ותומכים באחרים בחיי היומיום שלכם?

11. חלומות ותוכניות

איפה אתם רואים את עצמכם בעוד 10 שנים?

האם הייתם רוצים להיות מפורסמים? למה? אם תהיו מפורסמים יום אחד, בזכות מה תתפרסמו?

מה נחשב ליום המושלם בשבילך?

אם יכולת להתעורר מחר ולרכוש יכולת או תכונה של כל אחד, מה זה יהיה?

האם יש משהו שחלמת לעשות מלא זמן ולא עשית? למה?

עם מי היית רוצה לשבת לארוחת ערב? דמות מפורסמת מההיסטוריה או עכשווית.

למה דווקא היא? מה היית שואל אותה? מה היית מבקש? על מה הייתם מדברים?

12. "השלושה הכי... "

למשל: מהם שלושת המאכלים הכי טעימים לדעתך, שלושת החברים הכי טובים שלך, שלושת המקומות הכי יפים שהייתי בהם, שלוש הסדרות/סרטים הכי טובים, וכו'. אחרי שהתלמיד/ ה עונה, לבקש להסביר למה או לשאול שאלה נוספת בנושא. (למשל – למה דווקא אלו החברים שלך? או, ומה אתם אוהבים לעשות יחד?)

13. "אי בודד"

אם היית צריך לקחת 5 דברים לאי בודד מה הם היו?

אם היה מותר לך לבחור 10 אנשים שיבלו איתך על אי בודד במשך שנה, את מי היית בוחר/ת? (אפשר גם אנשים מפורסמים, דמויות דמיוניות, גיבורי ספרים או סרטים, וכו'...).

 

סיכום ומשוב הדדי

אז איך אתה מסכם את התהליך שעברנו?

האם אתה מרגיש שיפור? האם יש משהו שאתה רוצה להגיד לי.

זו ההזדמנות שלכם המתנדבים גם לסכם, לאחל איחולים להמשך וכיוצ"ב.