הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

מתנדבי "ידיד לחינוך" ביהוד בהרצאה משותפת עם מורי ביה"ס הרצל. המרצה: ברהנו טגניה, כתב ערוץ 2

מאת: פנינה עינב

ברהנו טגניה עלה מאתיופיה עם הוריו ב״מבצע שלמה״ והוא כבר ילד בן 11.

באותן שנים נהוג היה לשלוח את ילדי העולים מאתיופיה ללמוד בפנימיות ובמוסדות שקיבלו תמורה מהמדינה עבור כל תלמיד. הילדים שהיו רגילים לדרכי חינוך שונות, החלו להתרחק ממשפחותיהם, ולפקפק בסמכות ההורית של הוריהם.

ברהנו החליט ואף שכנע את הוריו, שלא לצאת לפנימייה ונשאר ללמוד בבית ספר רגיל בקרבת הבית. הוא גם לא הסכים לשנות את שמו שנשמע מוזר לאוזן הישראלית...

״אני אלחם על המקום שלי מבפנים״, אמר כשהוא נחוש להצליח ולהתקדם בלימודיו.

ואמנם הוא שירת בצבא ולמד משפטים ומנהל עסקים במרכז הבין תחומי, וכדי להתפרנס, הפך לכתב במקומון, ובטלוויזיה החינוכית בערוץ 2. ברהנו אף למד בבית הספר לתקשורת של ערוץ 2  ושימש ככתב בערוץ האתיופי עם הכתבת ענת סרגוסטי, שעזרה לו רבות בראשית דרכו. על השאלה כיצד הוא מרגיש ככתב פעיל בשטח – פירט ברהנו את תחומי העיסוק של הכתבים השונים והוסיף: ״אתה העיניים והאזניים של המערכת, ואם אין לך את הדרייב האישי, אתה לא תצליח!״

.

המפגש עם ברהנו נערך בשעת ערב מוקדמת בספריה בבית הספר ״הרצל״ שביהוד. הנהלת בית הספר הזמינה את צוות המורים ומצאה לנכון לקרוא גם לנו, מתנדבי "ידיד לחינוך", מרחבי העיר יהוד, כאות הוקרה לתרומתנו לילדים בבתי הספר השונים. ישבנו סביב חדר הספרייה היפהפייה שחידשה את מראה עם עיצוב ומיחשוב של כל הספרים והקשבנו בעניין רב לדבריו

.

כמובן שכמה מן השאלות נגעו בעניין העדתי וברהנו ענה בכנות רבה: ״אני הגעתי ממעמד מוחלש ולכן החלטתי להיות זה שמשפיע״. כיום הוא אפילו נהנה כשמזהים אותו ברחוב ובכל מקום, וצבע עורו אינו מהווה שום מעצור. ״להיות כתב זה מעניין, מרתק ומפגיש את כל העולמות. כך אתה יודע מי עובד בשביל הציבור ומי למען עצמו

.

״עם הזמן אתה מפתח תובנה, אינטואיציה, מי משקר ומי אמיתי. מי קורבן ומי מנצל״, הוא אומר ומתאר מקרים שונים בעבודתו. ״אנחנו פלטפורמה, מראה של החברה הישראלית״ הוא מסכם.

ברהנו טגניה שמע מילדיו, שפגשו מתנדבים  מ"ידיד לחינוך" בבית ספרם ונהנו מהעזרה ומהשיחות החבריות המעודדות. הוא סיים את המפגש עם מילות תודה לבית הספר ולמורים וכמובן גם למתנדבי "ידיד לחינוך" על הקשר החם, החברי ועל ה״סמול טוק״ כדבריו, שבין המתנדבים לילדים והדגיש עד כמה הקשר הוא משמעותי וחשוב לילדים.