הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

מפגש מתנדבים ינואר 2014

נושא המפגש "רגע עוצרים" מתאוריה להתנדבות משמעותית בהנחיית עופרה דרורי מנחה ארית

מטרת הסדנה

להציף/לבחון את הכלים הפדגוגיים שנרכשו בשנתיים האחרונות:

אומנות העידודגבולות וסמכות .פתרון בעיות באמצעות זווית ראיה שונה (מודל אפר"ת) התנהגות היא שפה.

לזהות באילו כלים יש לנו שליטה והצלחנו לישים ובאילו כלים עלינו להשתפר/להתחזק.

אהבתי את השוואת החיים לסוגי הקפה, ולאנשים בגילנו יש כמובן בסיס להשוואות שונות ומשונות.

עופרה הכינה אותנו לניתוחי אירועים , המבוססים על הכלים שקיבלנו במפגשים הקודמים.

ההכנה הייתה באזכור ישיר של "ארגז הכלים": עדוד, אפר"ת , התנהגות היא שפה , סמכות וגבולות .

הסיפור " הכובע של מריה" היה דוגמה לניתוח אירוע משותף ולאחריו התחלקנו לקבוצות ועודדו אותנו להעלות אירועים מההתנסויות שלנו בשטח.

הקבוצות התפצלו בהתאם לבתיהס בהם פועלים המתנדבים .כל קבוצה קיבלה כ"ברירת מחדל" אירוע כתוב לניתוח . ההנחיה הייתה להעדיף אירוע שמעלים החברים מהשטח.

באמצעות האירועים הכתובים ואלו שהועלו תוך כדי הדיון התאפשר לנו לתרגל ולהתנסות פעם נוספת בכלים שקיבלנו באמצעות מכון אדלר

בקבוצה שלנו העלתה עדנה, שהתנדבותה העוסקת בתחום המוזיקה אירוע , על ילד שהיה אמנם קשוב, אך סירב להיות פעיל, ושעצם הפנייה שלה אליו לעודדו סגרה אותו לגמרי והוא לא הסכים לחזור או לתת הסברים , לא לעדנה, לא למורה ולא ליועצת. בדיון שערכנו ניסינו להשתמש בדימוי הרמזור אותו קיבלנו מנילי ורדי ממכון אדלר .הגענו למסקנה שהטיפול חורג מסמכות המתנדב,ונמצא  בתחום האדום, שכן למרות השימוש בכל סוגי הכלים הנ"ל, בסופו של דבר הרי נאמר "חנוך לנער על פי דרכו", ודרכו כנראה אינה בקבוצה המפעילה דרבוקות...

עופרה המנוסה בהנחית קבוצות מתנדבים ב"ידיד לחינוך"ציינה לשבח את האיכות הגבוהה של מתנדבי פתח תקוה ואת שיתוף הפעולה האינטנסיבי לאורך כל הסדנה.

לי אישית נעמה העובדה שאבי ועופרה עברו איתי על מצגת הפעילות שלי מול התלמידים והמורים, מצגת שמטרתה לעורר את יצירתיות התלמידים,ועידוד להציע רעיונות., הצגתי בפניהם  שלל הצעות מרשים, העתיד לשמש חומר ובסיס לפיתוח המשכי בסדנאות שייערכו בבית הספר בהנחייתי.

כתב :מיקי הרמן