הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

מורים מחטיבת הביניים "אורט טבעון" בקרית טבעון מדווחים על כל אחד מהמתנדבים שלהם

דברים שקבלה נעה רפאלי, רכזת הישוב

הערת העורכת: כל הכתוב כאן מתייחס באופן מדוייק לכל מתנדב בחטיבה המדוברת, ומוכיח פעם נוספת על פי עדות המורים עצמם עד כמה גדולה חשיבות עבודתם של המתנדבים בבתי הספר, לא רק כאן, אלא בכל מקום בו הם נמצאים

כותבת המורה רויטל אבוטבול:

במסגרת פעילות התנדבותית בשיעורי מתמטיקה עובדים איתי שושנה ורמי. הם מגיעים לפעילות זו מידי שבוע באופן קבוע. לפני השיעור הם מתעדכנים בנושאי הלימוד המתוכננים לאותו שיעור, ומבקשים לדעת עד לאן אני מצפה להגיע. הלימוד הפרטני איתם נעשה בתיאום מלא איתי. במידה ואין ביכולתם להגיע, וזה קורה לעיתים נדירות, הם מעדכנים אותי.

בסוף השיעור הם מספרים לי על מהלך השיעור שהיה להם גם מבחינת תוכנו וגם מבחינת התנהגות התלמידים. אם תלמידים מסוימים מנצלים את השיעור איתם לרעה, שושנה ורמי מבקשים אותם לחזור אליי לכיתה. אנחנו משדרים לתלמידים שהשיעור עם שושנה ורמי הוא הזדמנות טובה ללמידה אפקטיבית ונעימה.

רמי ושושנה מגלים אחריות רבה וסבלנות כלפי התלמידים.

במהלך תקופה מסוימת שושנה הייתה לוקחת אליה תלמיד חדש שהצטרף לכיתה באמצע השנה, תלמיד עם פערים משמעותיים בחומר הלימוד, שלא התאפשר לעזור לו במהלך שיעור רגיל. העבודה איתו הייתה פחות על הנושאים השוטפים ויותר השלמת פערים כמו מספרים מכוונים ופתרון משוואות. תוך כדי עבודה עם התלמיד נעשה מאמץ גם ללמדו נושאים שוטפים שנלמדו בכיתה, שהם יחסית קלים לתפיסה כמו יחס ופרופורציה. לאחרונה, שושנה עובדת עם שני תלמידים חלשים בכיתה שלי, שקשה מאוד להגיע אליהם בזמן שיעור על מנת לחזקם ולאפשר להם קידום אישי.

רמי עובד בדרך כלל עם תלמידים שההיכרות שלו איתם טובה, לפעמים אף מבוססת על היכרות עוד משנה שעברה, כך שידועות לו החולשות והיכולות שלהם, והוא מנסה לקדמם בסבלנות רבה עם הרבה אכפתיות.

המתנדבים עושים עבודתם מתוך תחושת שליחות עם הרבה רצון טוב, נתינה, רגישות רבה והרבה אכפתיות.

מודה להם על עזרתם.

 

כותבת המורה שני טל:

במסגרת פעילות ההתנדבות בשיעורי המתמטיקה, עובדים איתי ארבעה מתנדבים: שרה, חנה, שושנה וצבי. הם מגיעים בכל שבוע בקביעות ובהתמדה רבה, באים לפני השיעור בכדי להתעדכן בחומר הנלמד, מתעניינים איזה נושא ללמד ואף מכינים את עצמם בבית לפני השיעור.

ארבעתם באים בשמחה ומתייחסים בסבלנות אל הילדים וגם כלפי, כשיש לחץ ולא תמיד יש לי את מלוא הזמן להסביר להם על השיעור. בסוף השיעורים הם מקפידים לדווח על התלמידים, איך תפקדו, כמה התקדמו ומה הספיקו. התנהגותם אחראית והם מיידעים אותנו במידה ואינם יכולים להגיע מכל סיבה שהיא.

שרה וצבי מלמדים ילדים קבועים ששמחים לצאת ללמוד איתם ומחכים להם בכל שבוע מחדש. שרה פיתחה קשר טוב עם תלמידתה, אשר משתפת אותה בחייה האישיים. צבי גם כן פיתח קשר טוב עם התלמיד שלו ודואג להתעניין באופן קבוע אחרי בוחן או מבחן, איך היה לו והאם התקדם.

שושנה מוציאה שלושה תלמידים לחילופין וגם איתה התלמידים שמחים ללמוד, ומבקשים לצאת בכל פעם כשהיא מגיעה. לעיתים תלמידים שהפסידו שיעורים ורוצים להשלים פערים מבקשים לצאת עם שושנה ותמיד נענים בחיוב.

חנה מלמדת בכל פעם תלמיד אחד או שניים, ( לא בהכרח אותם הילדים), שיוצאים בהמלצתי. חנה עוזרת מאוד למתקשים והתלמידים מרוצים מאוד אחרי השיעור איתה. היא מדווחת בסוף השיעור על התלמידים שעובדים איתה ונכונה תמיד לתת עצות מניסיונה המקצועי.

המתנדבים מביאים הרבה נתינה ואהבה לבית הספר בכלל ולתלמידים בפרט. אני מרגישה זכות גדולה להיות חלק מפעילות מבורכת שכזאת.

תודה גדולה

 

כותב המורה גיורא אביתר על המתנדב ישראל:

ישראל מסייע לי עם הקבצה ב/1 בכיתות ח' ויוצר קשר לימודי טוב עם התלמידים. ישראל מקפיד להתעדכן לפני השיעור וגם לעדכן אחרי כל שיעור, מה היה ומה יכולת התלמידים שהיו אצלו.

בדרך כלל אני מעדיף "לנצל" את העזרה של המתנדבים בצורת שיעור פרטני לקבוצה של 2-5 תלמידים מתקשים, שהחסירו שיעורים. לפני כל פגישה שלהם עם התלמידים אנחנו מיישרים קו על תכנית השיעור והדגשים שיש לתת לתלמידים מסוימים. התלמידים המסתייעים אינם תלמידים קבועים וכל מי שקיבלו סיוע, אמרו וציינו שהדבר מאוד עזר להם להבין ולהשלים פערים.