הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

דורון סוסליק מספר על למידה מבוססת פרוייקטים בה נטל חלק בביה"ס "יהודה המכבי" בתל אביב

בוקרו של יום ו' בביה"ס "יהודה המכבי" היה הומה ומרגש. ילדי שכבה ד' בביה"ס, הוריהם ומורותיהם התכנסו להציג תוצרים של פרוייקט - "מה מגניב בתל-אביב" - מדריך לתייר בעיר.

קבוצות קבוצות התכנסו הילדים, והציגו עבודותיהם הממוחשבות - מלאי שמחה וגאווה על התוצרים, נענים ברצון לענות לשאלות המתעניינים.

"חוברת זו היא תוצר של תהליך למידה מבוסס פרוייקטים, אותו עברנו במהלך שליש ג' לשנת התשע"ח", אומרת בר אילוז מחנכת ד'2, אשר יחד עם סיוון שוסטרמן דניאל, מחנכת ד' 1 ודורין שוורץ מחנכת ד' 3, הינחו וניווטו את הפרוייקט הזה. בתמונה משמאל: המחנכת בר אילוז מאזינה למצגת תלמידיה.

כל תלמיד חקר אודות אתר בעיר בהתאם לנושא הקבוצה שלו, וכתב תיאור והמלצה על המקום על פי כללים שלמדו בכיתה.

התלמידים כתבו טיוטות ושיפרו את כתיבתם על פי המשוב שקיבלו ממחנכת הכיתה עד שהגיעו לתוצר הסופי.

בהמשך, כל קבוצה חקרה ולמדה את סיפור חייה של אישיות תל-אביבית ידועה, פועלה ותרומתה לעיר ולחברה כולה.

בסיום קיבלו חברי הקבוצה משובים כתובים מחבריהם לכיתה, וניתחו אותם יחד עם המחנכת, כדי ללמוד ולהשתפר בפעם הבאה.

כמתנדב ב - ד'2 סייעתי לקבוצות, לבקשתה של המחנכת בר אילוז, בפרוייקטים השונים.

אני מנהל שיחה נבונה וערה עם טליה על הצגת האתר "כיכר רבין" בפרוייקט, מנסה לעמוד על הידע שרכשה עקב העיסוק בנושא, ומדוע בחרה דווקא להציג היבטים כאלה ולא אחרים.

נועה מציגה קטע מרשים על "מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"ל", הכולל קצת פרטים היסטוריים, קצת פרקי תצוגה, ומה ייחודה של תצוגה זו ועוד.

 

בתמונה מימין: גאיה וחברות במצגת שהכינו על מוסיקה ומחול     בתמונה משמאל: עמית דרום עם המצגת על נתן אלטרמן

לאחר מכן, נציגים של כל קבוצה, מציגים את התוצרים שלהם לפני הכיתה כולה, בהנחייתה של המחנכת בר.

מנהל ביה"ס "יהודה המכבי", אדר ארד, אומר כי פרוייקט כזה נערך כשלוש פעמים בשנה.

אל מול כל העשייה הזו, חולפת במוחך המחשבה על החשיבות הגדולה בפרוייקט, המחבר את התלמידים לעירם, תל-אביב, ומעשיר את הידע שלהם לגבי ההיסטוריה של העיר ואתרים שונים בה. לא פחות חשוב מזה - החשיבות והאחריות הטמונה בעבודתם של המורים והמורות, בניהולו ובהכוונתו של אדר, ובסיועם של מתנדבי "ידיד לחינוך" בפיתוח ועיצוב דמותם, אופיים והשכלתם של התלמידים הצעירים.