הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

לימודים מרתקים – הסתיים מחזור נוסף של "למידה בכל גיל" במכללת גורדון שבחיפה

מאת: מאשה ליפשיץ

במכללת "גורדון" שבחיפה  הסתיים מחזור נוסף של "למידה בכל גיל". השתתפו בו מתנדבים מחיפה, נצרת, יקנעם וחוף הכרמל.

הייתה זו קבוצה גדולה ואיכותית. המתנדבים התמידו להגיע לכל הרצאה ותמיד היינו בתפוסה מלאה, מה שמלמד על איכות המרצים והחומר המרתק שהועבר על ידם.

 הנושאים השונים ששמענו היו רבים ומגוונים:

  • טכניקות לניהול שיח מקדם עם ילדים - ד"ר יפעת רוטנברג וגב' מרב מדמוני אזולאי
  • כישורי חיים ובתוכם על שיטת מונטסורי - סדנה שהועברה ע"י טלי לוין - לדף הפייסבוק שלה
  • התנועה והמגע בקשר עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז -  עדנה שושן
  • זכויות הילד – עו"ד טלי הראל
  • התמודדות עם טקסטים במקצועות רבי מלל – מיכל בר לב
  • התפתחות רגשית – מילדות לבגרות – ד"ר לירון און.
  • הילדה החדשה: ייצוגי ילדות בספרות הילדים הישראלית – ד"ר שי רודין
  • אסטרטגיות למידה – שרון כהן
  • חינוך מתמטי – קרן סגל

המתנדבים דאגו לכיבוד עשיר מכל הלב, שתרם לגיבושה של הקבוצה.

במפגש האחרון שמענו הרצאה מדהימה לקינוח. עדנה שושן דיברה על התנועה והמגע בקשר עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז (חלק ב'). הפעם הושם הדגש על יצירתיות. בהרצאתה סקרה עדנה את כל מה שקרה ליצירתיות שהלכה ונסוגה במהלך הדורות, מאז שהיינו אנחנו ילדים ועד לדור של נכדינו. קבלנו כלים כיצד לעודד יצירתיות אצל הילדים. גם אופן ההרצאה הוגש בדרך מאד יצירתית. עדנה שושן נתנה לנו מופע סטאנדאפ דינמי גדוש בטיפים ובהומור.

עדנה שושן בפעולה

ומנגד: העניין, ההנאה והמעורבות של המתנדבים:

משתתפי ההשתלמות מגיבים:

פלורה כהן מיקנעם:

הלימודים ב"גורדון" נתנו לי כלים להתמודדות בשנתי הראשונה כמתנדבת
למדנו בצורה מוחשית ביותר איך תלמידים עם קשיים מרגישים ואת ההשלכות מכך, וגם מה עובר על המורה, ועל מקומנו שלנו כמתנדבים.
למדתי להבין, שבין תלמידים בעלי לקויות למידה, ישנם כאלה שלא מסוגלים לשלוף בלמידה בעל פה, את לוח הכפל לדוגמא.
למדתי להסתכל על המצב הרגשי של התלמיד דרך שפת גופו, ולהיות שם בשבילו בלי לשפוט אף אחד, תוך מתן חיזוק חיובי.
קיבלתי כלים איך לזכור טוב יותר ואיך לנהל זמן, דבר שיעזור לתלמיד לתכנן את הלמידה למבחנים.
קיבלתי רעיונות למשחקים נוספים בלימוד פרטני של שפה וניקוד, רעיונות להוצאת חומר מעיתונות ילדים של פעם – דבר שהתלמידים מאוד התחברו אליו, ורעיונות על דרכי  עבודה דרך סיפור.
במתימטיקה למדתי איך ללמד שברים תוך הבנה, ולא בצורה טכנית.

נהניתי מאוד מהלמידה. התלמידים שאני מלמדת באופן פרטני יצאו נשכרים מכך.

פאטמה עקול מנצרת:

יפה להרגיש שאתה גם מורה וגם תלמיד, יפה לחזור על חומר שלמדת ולהוסיף יותר ידע באותו הנושא, וזה היה בכמה נושאים חשובים: מתמטיקה, אסטרטגיות למידה, כיצד לנהל שיחה בין מורה לילד, שיטת מריה מונטסורי שהלכתי לפיה עם תלמידים וגם טוב לדעת את זכויות הילד ועוד.

מצידי המפגש היה חשוב מאד בזכות הלימודים, אבל גם בזכות הצוות איתו למדתי – הקבלה של המרצים ואנשי הצוות והקבלה של הקבוצה שאיתה למדתי. הייתה לי הרגשה טובה מאד עם הקבוצה, אהבתי אותם.