הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

סיום שנה"ל תשע"ט:
כיצד רואים נמרוד אקרמן, מנכ"ל "ידיד לחינוך" ולאה רוזנברג יו"רית המזכירות הפדגוגית את "ידיד לחינוך" בשנה ה -11 לעמותה?

דברים שנאמרו בכנס הסיום של שנת הלימודים תשע"ט שהתקיים במודיעין לפעילי "ידיד לחינוך"

 

ממה מורכב ה– DNA של בית ספר מצליח בשילוב מתנדבי "ידיד לחינוך" והפעלתם? את השאלה הזו הציג מנכ"ל העמותה, נמרוד אקרמן, בכנס הסיום של שנת הלימודים תשע"ט שהתקיים במודיעין לפעילי העמותה.

מחקרה של דר' עירית דיאמנט שהתפרש על פני השנים 2017 – 2019 התחקה אחר השאלה הזו. יש נוסחה, אמר אקרמן:

"כשפעילות 'ידיד לחינוך' פוגשת את החזון החינוכי של ניהול בית הספר, והמנהל תופס את פעילותו כפעילות קהילתית, ואם מתקיים תרגום של כל זה למעשים ומתקיימת סידרה של פעולות בכוון, אז כאן מונחת התשתית של "ידיד לחינוך"'.

בסקירה שנשא אקרמן בפני המשתתפים, ציין את הדינמיקה הרבה הקיימת בפעילות העמותה. כאלף מתנדבים הצטרפו השנה.

הדינמיקה הזו מתבטאת בשלושה שלבים: שלב ההצטרפות והקליטה, שלב ההפעלה ושלב הסיום והפרידה – בכל אלה מושקעת חשיבה רבה, הכנה ועשייה.

אקרמן הזכיר את הפגישות הרבות ברמת המתנדבים בכנסים, טיולים, אירועי שיא ו"למידה בכל גיל", כל אלה צוברים תאוצה רבה.

המתנדבים בעמותה, שהם כולם בני הגיל השלישי, פועלים, מובילים ומנהיגים, וכל זה עם תשעה עובדים בשש ורבע מישרות.

כל אלה, ממשיך אקרמן, מציבים אתגרים לא פשוטים בפני העמותה: מצד אחד היענות לביקוש הן של המתנדבים הרוצים להצטרף והן של בתי הספר, ומצד שני השגת מימון לכל זה בנוסף לתמיכות הקיימות, בין השאר של משרד החינוך.

יו"רית המזכירות הפדגוגית, לאה רוזנברג, דיברה על הפדגוגיה של הפנאי – פנאי של אלה שפרשו ועכשיו יש להם פנאי וגם פניות לעסוק בפדגוגיה. אנו, הגימלאים, אמרה, מיצגים את הפנאי הזה ומוליכים את התלמידים למחוזות חדשים, כשהפדגוגיה שלנו משוחררת לגמרי מלחצים ומחובות - פדגוגיה שמביאה עימה שפה חדשה, שאיננה באה במקום השפה של בית הספר, אלא כעוד שפה, השפה של סבא וסבתא, שיכולים לספר לילדים סיפור, לנגן להם, להשמיע להם מוזיקה שהם אוהבים, או ללמוד יחד איתם משהו חדש, כמו אפילו שתילת צמחים ואיך מטפלים בגינה – "דברים שבאים מתוכנו, המבוגרים", אמרה רוזנברג, "ואנו חולקים אותם עם הילדים. יש כאן ברית שמדלגת על משוכות החובה שבית הספר מחוייב אליהן, ושלא תמיד יש לו פנאי לעסוק במה שמעבר לכך. את כל אלה, צריך להמשיג ולכתוב כתורה. בשנה הקרובה נקיים איסוף של דרכים, שיטות, סיפורי מעשה, הצלחות וכישלונות מעשייתם של המתנדבים, כדי ליצור גוף ידע, שכמעט אינו קיים, לפדגוגיות של גימלאים ומתנדבים".

את הצד התוכני של הכנס השלים פרופסור רמי בנבנישתי מהאוניברסיטה העברית בהרצאתו: "מקומנו בהטמעת מיומנויות רגשיות – חברתיות במערכת החינוך".   

 

קצת מהאווירה וההוואי בכנס:

 

זה מה שחיכה לנו בכניסה

 

 

מאזינים לדוברים

שירה והומור עם האחים אסנר (הופיעו בהתנדבות)

 

 

 

ילדי מודיעין מקדמים את פני הבאים לכנס