הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

חנה ורשביאק, רכזת "ידיד לחינוך" בנס-ציונה, קיבלה אות הוקרה ל"נשים מובילות שינוי" בתחום החינוך

כתבה: איזה סורוקין
ערכה: אורה גולן

במסגרת קבלת הפנים המסורתית של ראש העיר ורעייתו, במוצאי יום העצמאות, התקיים בהיכל התרבות בנס-ציונה, טקס מרגש ומיוחד של הענקת אות ראש העיר ל"נשים מובילות שינוי" בעיר.

חנה ורשביאק, רכזת "ידיד לחינוך" בנס-ציונה, נמנתה עם מקבלי האות:

"על תרומתה לקידום פעילות למען תושבי העיר בתחום החינוך, מוענק לחנה ורשביאק אות ראש העיר נס-ציונה לנשים מובילות שינוי לשנת 2017."

בנימוקי הבחירה נאמר: "חנה היא דמות מופת של אישה, מחנכת ויוזמת, שהשפיעה במשך 45 שנות עשייה חינוכית על דורות רבים לאהבת הטבע והאדם, והיד עדיין נטוייה במסגרת פעילות מיזם 'ידיד לחינוך'".

חנה ורשבאיק, המרכזת בהתנדבות את הקבוצה משנת 2011, פרשה ממערכת החינוך לאחר 39 שנות עשייה חינוכית בנס-ציונה. את ראשית דרכה עשתה כמורה מחנכת בכיתות ז' ו-ח' וכמורה מקצועית לטבע ולמדעים בבית-הספר "ראשונים", במשך עשרים וחמש שנה. בנוסף, הדריכה מורים בלימודי טבע וגיאוגרפיה ולקחה חלק בתוכנית אזורית - "הישוב שלי". במקביל לעבודתה בבית-הספר, ריכזה חנה את המיזם "100 שנה לנס-ציונה", בכל בתי-הספר היסודיים בעיר.

כמו כן, עמדה חנה בראש צוותי מורים בבתי-הספר בעיר והיתה שותפה בכתיבת והוצאה לאור, לראשונה, של חומרי למידה כתובים על נס-ציונה, במסגרת המיזם "הישוב שלי".

עם פתיחת בית-הספר "שקד", בשנת 1985, מונתה חנה למנהלת הראשונה של בית-הספר, תפקיד אותו מילאה במשך 14 שנה, עד לפרישתה לגימלאות.

ראש העיר, מר יוסי שבו, אשר במהלך שנות כהונתו כראש עיר, עומד לנגד עיניו נושא קידום השיוויון בין נשים וגברים, בכל תחומי העשייה בעיר, ציין: "חשוב לנו היום גם להפנות זרקור כלפי נשים מובילות בעיר, שבעשייה יומיומית הופכות את נס-ציונה למקום טוב יותר. זאת, על מנת להצדיע להן ולהעלות על נס את פועלן, כך שישמשו דוגמה והשראה לאחרים - נשים, גברים, ילדות וילדים... פנינו לציבור וביקשנו המלצות על נשים פורצות דרך. כולן ראויות, אך נבחרו הראויות ביותר!"

תגובות מתנדבי "ידיד לחינוך", בנס-ציונה, על זכייתה של חנה באות ההוקרה, מעידות על לכידות הקבוצה ומשקפות את העשייה המבורכת הנעשית בשטח: "ברכות לחנה האחת והיחידה... כבוד גדול לכולנו... זכיתי להיות איתך ב'ידיד לחינוך' ואני גאה על כך... את אישה עם לב רחב, קשובה ותומכת...!!!

במקומון "כל נס ציונה", קיבל האירוע סיקור נרחב.

http://www.kolnessziona.co.il/?issu_no=1237

כיתוב לתמונה בשער הגליון: חנה ורשביאק - שישית מימין

http://www.kolnessziona.co.il/?issu_no=1237&p=15

http://www.kolnessziona.co.il/?issu_no=1237&p=16

לצפייה בכל הכתבה באתר "כל נס ציונה" לחץ כאן