הזמנה להתנדב

"הרוח והמים..." והפעם לאור היום ובמעלה הגלבוע

[i]

כתבה: אורה מזרחי

בתחילת חודש מאי, יצאנו עם בוקר, שבעה עשר מתנדבים וחמישה אורחים, ממיר"ב (מרכז קהילתי ע"ש יצחק רבין) לכיוון מעלה גלבוע. מדריכתנו המקסימה - תמר אליהו[ii], שהדריכה אותנו בהתנדבות, בחנה את הידע שלנו על משפטים שונים בהם מופיעה המילה רוח. שרנו שירים המספרים על הרוח ושמענו שכל זה היה בעצם הכנה למפגש שלנו במרכז המבקרים "טורבינות בגלבוע" שבקיבוץ הדתי "מעלה גלבוע".[iii]

בדרך עצרנו בחניון נחמד והתענגנו על קפה שבושל בשטח, תה צמחים וכמובן מאפים מעשה ידי המתנדבים.

במרכז המבקרים, אליו הגענו מיד אחר כך, קיבלנו מפה בכתב סתרים והיה עלינו לגלות מי הם הישובים המסתתרים במפה ושאותם היינו יכולים לראות ממרפסת המרכז (אילו הראות היתה קצת יותר טובה... מזג האוויר לא שיתף כל כך פעולה).

נכנסנו לאולם מרווח בו קיבלנו הסבר מעניין מאוד על רעיון הקמת טורבינות הרוח בגלבוע, שלבי התכנון, הבניה, התיפעול והאחזקה של המקום גם בעזרת סרטים קצרים שהמחישו את ההרצאה.

משם יצאנו לסיור בשטח. צפינו לנוף עמק המעיינות, דיברנו על הפעלת אנרגיה ירוקה גם באמצעות המים שיעלו מהמאגר התחתון למאגר העליון בשעות הלילה ויפלו בחזרה למאגר התחתון בשעות היום - פרוייקט המצוי בבניה ממש בימים אלה.

שמענו קצת על קיבוץ מעלה גלבוע, על קיבוץ מירב וכן על המרכז הטיפולי מלכישוע. ראינו את גדר הגבול שעוברת בסמוך לקיבוץ ומפרידה בינו לבין הרשות הפלסטינאית.

בקיבוץ שלוחות קבלנו ארוחת צהריים מפנקת וטעימה. לאחריה הכרנו מיזמים אמנותיים של זוג מחברי הקיבוץ, ביקרנו בבית הכנסת שבמקום ושמענו סיפורים על קיבוץ שלוחות שאף הוא קיבוץ דתי.

היה בהחלט מעניין, מהנה ומגבש.

בקיבוץ שלוחות – צפייה במיזם אמנותי

תודות:

• לאגף החינוך במועצה, לאורן, יולייה ופנינה על שהעמידו לרשותנו את האוטובוס ואת אריק סולימני הנהג.
  • לתמר אליהו על שהתנדבה להדריך אותנו ועשתה זאת נפלא!

לצפייה באלבום התמונות לחץ כאן

[i]     מתוך שירה של נעמי שמר "לילה בחוף אכזיב:  הרוח והמים והחושך..."

[ii]  תמר אליהו היתה בעברה מורה למדעים בביה"ס "כרמל וים". יצאה לפנסיה ופצחה בקרירה שניה של מדריכת
            טיולים באר ולאחרונה גם מדריכה באיטליה. תמר היא חברת קיבוץ שדות ים.

[iii] למרות מיקומם, הקיבוצים הדתיים שבהר הגלבוע (מעלה הגלבוע, ומירב) שייכים מוניציפלית, למועצה האזורית
           "עמק המעיינות" ולא למועצה האזורית "הגלבוע".