הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

הפיסגה שבפיסג"ה

מאת: מאירה ענבל
צילום: מאירה ענבל

מפגש מרגש ב"פסג"ה", סיום קורס הדרכה למתנדבי ידיד לחינוך – 29.3.17.

איזה יום שמח וחגיגי חווינו היום...יום בו התקבצו ובאו להם מתנדבים רבים שלוקחים חלק ב"ידיד לחינוך" מאזורים שונים בצפון הארץ. חיפה,יקנעם, עכו, מ.א מגידו ומ.א חוף הכרמל.

מטרת ההתכנסות הייתה חלוקת תעודות לבוגרי המיזם "למידה בכל גיל". בהשתלמות השתתפו כ – 55 מתנדבים גמלאים, בגילאים שונים שתורמים מידיעותיהם, ניסיונם וזמנם למערכת החינוך. כל אלו נעשים באהבה רבה וברצון עז לתרום לתלמידים, לקדם ולהעצים אותם.

למידה היא תהליך שאינו תלוי גיל, למידה עקבית ולאורך זמן מעצימה את האדם בחברה ובקהילה.

התוכנית פעלה בשותפות עם מחלקת החינוך בחיפה, מרכז פסג"ה בהנהלתה של ענת הלל שאימצה את המתנדבים בחום ואיפשרה למידה באכסניה מכילה ומקבלת בחום, אהבה ודאגה לכל צרכינו במשך כל שמונת המפגשים. 

מתנדבי "ידיד לחינוך" שנטלו חלק בתוכנית זו נפגשו במסגרת ימי הלמידה עם מתנדבים גמלאים מקבוצות "ידיד לחינוך" ברשויות מקומיות נוספות והחליפו דעות וחוויות מעולם ההתנדבות בבתי הספר.
המתנדבים נחשפו לימי למידה בנושאים שונים.

מה היה לנו בחיפה.....

ד"ר אבי צפרוני הביא את משנתו בנושא: דרכים להנעת תלמידים ולפיתוח מסוגלותם העצמית ואנו נהננו מהשיח המשותף ומהפתיחה המבטיחה.

עדי נתן (מרצה כבד ראייה) בעיניים עצומות אך פקוחות לרווחה,עזר לנו לגשש לעבר התלמיד הלא מוכר, הלא מרוצה ובעיקר היודע כל.

יהודית ויסוצקי פקחה אוזנינו ואפשרה לנו לפצח את קוד ההקשבה במפגש שעסק בתלמיד המבקש שיקשיבו ויסייעו לו.

נוגה שורניק, המתיקה תרתי משמע, את הצידה שעלינו לקחת בדרך להבנת מקורות החוסן והאושר האנושי שלנו ושל הילדים במפגש המשמעותי המשותף.

עדנה שושן הנמרצת, בשני מפגשים, לא עמדה רגע במנוחה ובכל גופה ומאודה נתנה לנו כלים, להבין את שפת הגוף של התלמיד.

דליה לורנץ ניסתה לתווך בינינו, המתנדבים, לתלמידים ולבדוק את ה"קשרים" ו"הקצרים", כאשר התלמיד הוא בעצם אני, בין "ההורה הביקורתי" ו"ההורה התומך".

מיכל פורמן איפשרה לנו לראות תקווה ומוטיבציה בהתנדבות ובזמן שאנו מקדישים לתלמידים. האירה את הטיפוח והחיזוקים - והשפעתם עלינו ועליהם.

יעל ותמי פתחו צוהר לוועדת ההשמה. הדרכים למציאת מסגרת לימודית מתאימה לכל תלמיד, שתעזור לו להיות במיטבו, להתמודד עם קשייו, להגביר האמונה בעצמו ולחזק כוחותיו.

לימור וגלית שיתפו אותנו בדרך לאיתור התלמידים עם הקשיים הלימודיים במסגרות, החל מהגן ולאורך שנות הלימוד הראשונות.

גליה אריעם חילקה לנו טיפים חשובים לפיתוח מיומנויות למידה יעילות וזכרון, המתאימות ל"לומד החדש" תוך איזכורים לדרכים בהם אנחנו למדנו בעבר.

ניצן שוקף הוליכה אותנו בתוך נהר שורץ תנינים ורצתה שנגיע יחד לגדה השניה, נבנה מגדלים תוך כדי עבודת צוות,חשיבה ניהול והקשבה.

טלי לוין תוך כדי משחק, שיחוק ומישחקיות, החזירה אותנו לילד היצירתי, הממציא, השמח והמאוכזב, הלומד דרכו ודרך האחר את כישורי החיים.

אופיר פלג, במפגש סיום זה הביא את סיפורו האישי על התמודדות עם קשיים, זהות אחרת, פחד, מסוגלות, ועל מבוגר משמעותי בחייו. סיפור חייו היה מרתק באופן יוצא מהכלל והביא לתובנות רבות של ראייה ייחודית של ההתמודדות עם החיים, הקשיים בתוכם וההצלחות.

כל ההרצאות ניתנו בהתנדבות מתוך רצון טוב לתרום לחברה.

 למפגש חגיגי זה הגיעו לברך עופרה דרורי, סמנכלית ההדרכה ב"ידיד לחינוך", אילנה וגמן מנהלת אגף החינוך היסודי בעיריית חיפה, וסילבי בנירי מהמחלקה לחינוך חברתי ערכי, האחראית בתוקף תפקידה על מתנדבי "ידיד לחינוך".

במפגש השתתפו גם הרכזות: אורה ברקוביץ - מעכו, גבי רוזנפלד מיקנעם, אליסה דביר ממ.א מגידו ואורה מזרחי ממ.א חוף כרמל. הן הודו ושיבחו את בחירת הנושאים ובניית התוכנית שהכינו רכזות חיפה, חנה אבירם ואהובה שרון.

מדברי המתנדבים:

"התרומה מההכשרה תגביר ותיעל את איכות ההתנדבות שלי בבית הספר ועם...נכדיי".

"אין כמו ללמוד ולהעשיר את ארגז הכלים שלנו"

"חבל שזה נגמר"

"חברותיי, שלא למדו השנה, מקנאות בי על החוויה שאני עוברת כאן".

אף אני שלא הוכשרתי השנה, הבטחתי לעצמי לעשות זאת בשנה הבאה.

תודה לאהובה שרון שסייעה לי במידע על התכנים והאנשים שצויינו בכתבה שהיו שותפים לעשייה.

לתמונות וסרטונים מהמפגש הקליקו כאן