הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

האם להתנדב בבית ספר בו לומדים נכדי?
נשמח אם תגיבו לדברים הכתובים כאן

מאת: מאשה ליפשיץ

אחד המניעים להתנדבות סבים וסבתות הוא נכדיהם, הלומדים במערכת החינוך היסודי.

זאת בכל אופן הייתה אחת הסיבות בגללן התנדבתי לעבוד בבית הספר שבו לומדים נכדי. רציתי לתרום לבית הספר וגם להשאיר אחרי מורשת של תרומה לקהילה, להשאיר טביעת כף רגל מנקודת מבט חברתית (המושג שאול מתוך האידאולוגיה של קיימות) ודוגמה לנכדי.

כשאני מציגה מתנדב לפני צוות בית הספר (מנהלת, או אשת קשר), עולה לעתים השאלה: האם יש למתנדב נכד בבית הספר? והיא באה ממקום של: אנחנו לא מעוניינים במתנדבים שיש להם נכדים בבית הספר.

כששאלתי מנהלת של אחד מבתי הספר, מדוע? היא ציינה שכל ילד זכאי למרחב בית ספרי נטול קשרים משפחתיים על כל הכרוך בהם. זאת הסיבה, אמרה, שאינה מקבלת לעבודה איש צוות שילדיו לומדים בבית הספר.

גם מנהלת לשעבר, המתנדבת ב"ידיד לחינוך", הביעה הזדהות עם תפיסתה של מנהלת בית הספר אך לא פירטה.

אני טוענת שיש לבחון כל מקרה לגופו. ייתכן שהתנדבות בן משפחה בבית הספר דווקא מעצימה את הילד.

עלי לציין שלא קבלתי מנכדי משוב שלילי על התנדבותי. הם קבלו את זה כמובן מאליו. כשהם פוגשים בי בבית הספר, הם רצים אלי לקבל חיבוק. אני חושבת שזה דווקא מושא לגאווה אצלם. כשהם נשאלים על ידי חבריהם, הם מספרים על פעילותי בבית הספר. בכל אופן שאלתי ישירות את אחת מנכדותיי והנה מה שענתה: "ההתנדבות שלך בבית הספר שלי לא מפריעה לי. אני שמחה שאת באה לבית הספר שלי."

אני רוצה לפתוח את השאלה בפניכם, ידידי, ולשמוע מה דעתכם.

לתגובות לדוא"ל נא לחצו כאן

תגובות רלוונטיות שתתקבלנה לדוא"ל זה, תתפרסמנה באתר "ידיד לחינוך".