הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

גישה ששווה להטמיע

 מאת: יפה חכמון

"שלום חביבתי", נאמר מצידו השני של הטלפון. "אני רוצה לשתף אותך במשהו שהרשים אותי מאוד". הייתה זו חנה חדאד, רכזת המתנדבים של באר שבע וחברה נאמנה שלי. "נו ספרי", האצתי.

"ביקרתי היום במקיף ז'. ימים ספורים בלבד קודם לכן ביקשתי להעביר שם את טפסי המשוב שלנו על פעילות המתנדבים ולהחזירם אלי. אני מורגלת בדרך כלל לחזור על בקשות מעין אלה מס' פעמים, כי הרי צוות ביה"ס עסוק ויש לו עבודה רבה, אנו, כמי שבאות ממערכת החינוך, מכירות זאת היטב. להפתעתי, כל המשובים היו כבר מוכנים והוגשו לידי בצורה מאד מפורטת ויסודית. החמאתי ופרגנתי לאיש הקשר, מר וידל קייזר, שהוא סגן המנהל. "רק תגיד לי, איך הצלחת לעשות זאת בזמן כה קצר, בפרט שיש אצלכם שלושה עשר מתנדבים". וידל ישב והסביר לי בסבלנות רבה, כי קודם כל נעזר במיילים ובווטסאפים, כדי לקבל את התשובות מצוות המורים, במקום לנדנד להם בביה"ס, ואחר כך נעזר בתוכנה ידידותית, שכל איש מחשבים בבית הספר מכיר אותה ושבאמצעותה ניתן לפלח נתונים ותשובות שמתקבלות, לגרף עוגה המחולק לפרוסות, כשכל פרוסה מייצגת על פי גודלה את הנתונים שנמצאו לגבי פעילויות המתנדבים. זה היה מעבר למה שביקשנו ונתן לנו תמונה מאד חדה וברורה על הפעילות בביה"ס.

שמחתי על רמת היעילות והאפקטיביות בה פעל. המשובים מאוד חשובים. באמצעות ניתוחם ניתן ללמוד על הישגי המתנדבים ומה ניתן לשפר, והלא אנו תמיד שואפים לקדם ולשפר. ובל נשכח, זהו עוד כלי המזכיר את נוכחותנו בביה"ס. העיסוק במשובים בביה"ס מזכיר את חשיבותו של כל מתנדב.
התוצאות שקבלנו היו אוהדות ומפרגנות ביותר.

כמה טוב לגלות שכל הזמן לומדים דברים חדשים על עצמנו ועל מי שמולנו.

דוגמה לפילוח התשובות: