הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך

גיאולוגיה וגימולוגיה, כן, אפשר ללמוד את זה גם בכיתות ג-ד

המתנדבת נילי לוי מקרית טבעון מספרת:

אני בת 78. למדתי בצעירותי באוניברסיטה בירושלים במחלקה לגיאוגרפיה וגיאולוגיה.

כמורה, עבדתי במגוון תפקידים: ביחידה הקדם אקדמית באוניברסיטה בחיפה, בבית הספר התיכון אורט גרינברג בטבעון, במספר בתי ספר וחוגים למחוננים בירושלים ובשלומי.

 זו השנה החמישית שאני מתנדבת בבי"ס "נרקיסים" בטבעון במסגרת "ידיד לחינוך".

בחרתי ליצור תוכניות העשרה לילדים ואני נהנית מכל רגע ולדעתי גם הילדים.

בשנים הקודמות פתחתי להם "חלון לעולם" – הפגשתי את הילדים עם נופי טבע ואדם. שייטנו על מפת העולם, "בקרנו" בארצות נפלאות ותמיד חזרנו לארצנו, לישראל.

הילדים הצעירים ( כתות ב-ג ) למדו, ואחר כך הגיעו לכתותיהם והיו "מורים צעירים" לחבריהם, שזכו ללמוד מהם את שספגו במסגרת עבודתנו.

השנה עשינו "קפיצת דרך" – חשיפה למקצוע שנשמע "בומבסטי": גיאולוגיה וגימולוגיה. קראתי לקורס שלנו:

אבנים מופלאות. אבני החושן, אבני המזלות לפי הזודיאק,

אבני חן (ג'מסטונס) אבנים מפורסמות (אובליסקים, אבן השתיה, הקעבה, שברי לוחות).

הילדים לומדים להכיר בדרך מדעית זיהוי סלעים נפוצים.

בחרתי בעיקר 3 נציגים ל-3 משפחות ראשיות.

נתתי אפשרות לחוש עד כמה המובן מאליו והפשוט, כמו אבן גיר, הוא עולם ומלואו.

תהיתי אם איני מגזימה בניסיון להביא נושא כזה לילדים קטנים (כתות ג'-ד') והכנסתי קצת משחק טריוויה לגיוון.

אחרי 5 פגישות ראשונות גיליתי:

  1. יש לילדים ענין בנושא בהיותו שונה.
  2. התלהבותי הינה מדבקת והם העבירוה להורים ולחברים.
  3. ראיתי צורך לשנות ולשכלל ושדרגתי את התוכנית.

מה למדו הילדים?

  1. גיאולוגיה, מהי?(מדע החוקר את התהליכים שהביאו לעיצובו הנוכחי של כדור הארץ מאז שנוצר.)
  2. גימולוגיה, מהי? ( תורת אבני החן)
  3. אבני החושן, מהן? ( ל-12 שבטי ישראל ניתנו סימנים בצורת אבנים).
  4. אבני המזלות, מהן?
  5. לומדים לזהות סלעים הנפוצים בארצנו.
  6. טריוויה ( אבנים מפורסמות, מקודשות)

חווית הלמידה של הילדים גורמת לי סיפוק אדיר, כל שעור הוא חוויה, והרגשת הנתינה ובמקביל הקבלה מהילדים היא נפלאה ומחממת את הלב.