הזמנה להתנדב
הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאןהזמנה לתרום
הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאןאבל אני לא אוהב אבוקדו
איך המשכתי ללמד חשבון?
מאת: צביה טולדנו
השבוע הגעתי לביה"ס בהתרגשות לראות עד כמה הפנים התלמיד שלי את משחק הקלפים בחשבון, אתו שחקתי בשבוע שעבר ללימוד העשרת הראשונה.
- "שלום, מה שלומך? איך הרגשת בשבוע שעבר, אחרי שהצלחת לפתור את התרגילים?"
- "סיפרתי לאמא שלי והיא מאוד שמחה".
כאן אני חייבת לפרגן למאשה מצוות התקשורת שלנו, שנתנה לי טיפים איך להמשיך בחשבון אחרי ההצלחה עם הקלפים.
- "טוב, היום לא הבאתי קלפים,
היום אנחנו נלמד לערוך
קניות".
התלמיד היה משועשע:
- "מה על באמת?"
שלפתי דף שהכנתי בבית - צילומים של פירות וירקות עם מחירים - פרסומת של איזו רשת. גזרתי את המחירים וכתבתי מתחת לכל מוצר את מחירו מ-1 עד 10(ראה תמונה משמאל).
- "אושרי, תאר לך שאני נותנת לך 10 שקלים - מה תוכל לקנות?"
- אושרי סוקר את המוצרים ב"חנות" שלי.
- "אני לא אקנה בצל ולא אקנה אבוקדו".
- "אושרי, אנחנו קונים רק בכאילו, אני רוצה לבדוק אם הבנת את מה שעשינו עם הקלפים"
- "אבל אני לא אוהב אבוקדו"!
- "אם כך, אל תקנה אבוקדו".
- " טוב, אקנה גזר ב-3 שקלים ותפוזים ב-7 שקלים".
- "כל הכבוד, איזה תרגיל נעשה?
- "7+3+=10".
ככה רכשנו עוד ועוד מצרכים בלי אבוקדו. החלטתי לאתגר אותו:
- "עכשיו נראה אם אתה חכם. תקנה בבקשה שני מוצרים ותביא לי עודף מ-10 שקלים". למען האמת,
אושרי לא הבין אותי.
- "אתן לך דוגמא: קניתי סלק בארבעה שקלים, גזר בשלושה שקלים ונתתי למוכר עשרה שקלים.
תחשוב בכמה קניתי?
- "7=4+3"
- "יופי כל הכבוד, עכשיו נמשיך- קנית ב-7 שקלים, נתת למוכר 10 שקלים. מגיע לך עודף"
- "הא, הבנתי, 3=10-7"
- "נכון מאוד".
ככה אתגרתי אותו וקנינו 3 מוצרים 10=6+1+3 . למען האמת, לא קל לו, תבינו שאני מנסה בשעה שבועית אחת להדביק חומר של שלוש שנים אבודות.
בשלב אחר כתבתי לו שאלות מילוליות:
- "אמא נתנה לאושרי 10 שקלים ובקשה שיקנה לה סלק וכרוב. האם אושרי קבל עודף?"
ועוד כהנה וכהנה. אני מוכרחה לציין שאושרי התייחס יותר לתוכן מאשר למספרים:
- "אמא בחיים לא תקנה סלק".
לפתע נכנסה היועצת: "מתנדבות יקרות, החל מהשבוע הבא אתן מקבלות ילדי א'. חלקם לא קלט קריאה".
"עם כל הכבוד", מחיתי - "אני לא מוותרת על אושרי התחלתי אתו תהליך ויש התקדמות - זה יהיה עוול להפסיק, אחרת אין ערך לכל העבודה שלנו".
בסוף השיעור אומר לי אושרי: "את תלמדי אותי עד כיתה ו'?
- "אושרי, אני מבטיחה לך שבכל יום ראשון אנחנו נפגש".
- "את מרשה לי להראות למורה איך התקדמתי?"
נתתי לו את המחברת שקניתי במיוחד עבורו עם תאריך ליד כל שיעור, כדי לעקוב אחרי ההתקדמות.
יש פירות לעמלי!